Facebook pixel
Geometrie in een laan van parasolbomen

Geometrie in een laan van parasolbomen van Marianne Dirix

Materiaal, afmeting en opties aanpassen.

,- gratis verzending!

In je winkelmand

  • Geometrie in een laan van parasolbomen van Marianne Dirix thumbnail
  • Canvas thumbnail
  • Canvas alternatief thumbnail
  • Canvas alternatief thumbnail
  • Canvas video thumbnail
Werkcode: 296912

Geometrie in een laan van parasolbomen van Marianne Dirix

Koop dit werk op canvas, aluminium, Xpozer, (ingelijste) fotoprint of behang, op maat geprint in Fine-Art kwaliteit.

Kies het materiaal Meer informatie
Canvas
Kies materiaal opties Maatwerk?
gratis verzending!
Geometrie in een laan van parasolbomen van Marianne Dirix

Dit werk in jouw (woon)kamer bekijken?

Gebruik onze app en hang een werk virtueel op in je eigen ruimte. Met de werkcode hang je elk werk eenvoudig virtueel op in onze Android, iPhone & iPad app. Meer over de werking van de app .

Download onze App in de AppStore Download onze App in de PlayStore

Omschrijving

Een laan van parasolbomen op het platteland van Toscane, geïnspireerd door Henri Cartier Bresson.

Over Marianne Dirix

Marianne Dirix profielfotoEnige jaren geleden ben ik begonnen met het fotograferen van landschappen en heb hierna een "eigen stijl" weten te creëren. Deze stijl betreft een knipoog naar het pictorialisme, een stroming in de vroegere jaren van de fotografie. In de kunstwereld werd de fotografie als iets minachtends beschouwd omdat dit niet meer dan het reproduceren van de werkelijkheid was. Immers, de fotografie werd gezien als broodroof van die portretschilders die enorm veel concurrentie kregen van de fotografen die veelal tegen een veel lagere prijs en tegen een veel korter tijdsbestek portretten konden maken. Beroemd waren destijds de "visitekaartjes" waarop men zich zowaar een portretfoto kon laten afdrukken. Het kunstgehalte in de fotografie was dan ook ver te zoeken, mede gelet op het feit dat het ontwikkelproces verre van geoptimaliseerd was. Toch waren er fotografen die de fotografie tot een kunstvorm wilden verheffen en men probeerde foto's van landschappen zodanig te fotograferen en te ontwikkelen, dat het er op leek alsof er een kunstschilder aan te pas was gekomen.Bij de huidige digitale ontwikkeling en nabewerking is het imiteren van dit "kunstwerk" van de fotografen uit de tijd van het pictorialisme te benaderen. Na heel lang te hebben geëxperimenteerd heb ik een manier gevonden om deze ter ziele gegane stroming in de fotografie te benaderen, waarin het belangrijkste aspect de weergave van de ingetogenheid van de kleuren zijn.

Alle werken