Facebook pixel
Mercedes-Benz 500K Spezial Roadster 1936

Mercedes-Benz 500K Spezial Roadster 1936 van Eus Driessen

Materiaal, afmeting en opties aanpassen.

,- gratis verzending!

In je winkelmand

Werkcode: 321484

Mercedes-Benz 500K Spezial Roadster 1936 van Eus Driessen

Koop dit werk op canvas, aluminium, Xpozer, (ingelijste) fotoprint of behang, op maat geprint in Fine-Art kwaliteit.

Kies het materiaal Meer informatie
Canvas
Kies materiaal opties Maatwerk?
gratis verzending!
Mercedes-Benz 500K Spezial Roadster 1936 van Eus Driessen

Dit werk in jouw (woon)kamer bekijken?

Gebruik onze app en hang een werk virtueel op in je eigen ruimte. Met de werkcode hang je elk werk eenvoudig virtueel op in onze Android, iPhone & iPad app. Meer over de werking van de app .

Download onze App in de AppStore Download onze App in de PlayStore

Omschrijving

De Mercedes 500K (type W29) is een grote touringcar gebouwd door Mercedes-Benz tussen 1934 en 1936. Voor het eerst tentoongesteld op de Berlin Motor Show in 1934, had deze de fabrieksaanduiding W29. Onderscheiden van de 500 sedan door de "K" voor Kompressor (Duits voor supercharger) alleen gemonteerd op deze auto's, het was de opvolger van de Mercedes-Benz 380 die net het voorgaande jaar werd geïntroduceerd. Het bood zowel een grotere, krachtigere motor als een luxueuzere carrosserie om te voldoen aan de vraag van klanten naar meer luxe en prestaties.
De 500K gebruikte dezelfde onafhankelijke ophanging als was geïntroduceerd op de 380, met een dubbele wishbone vooras, dubbele scharnierende zwenkas aan de achterkant, en afzonderlijke wiellocatie, spiraalveren en demping, een wereldprimeur. Het was dan ook een comfortabelere en beter hanterende auto dan de vorige S / SS / SSK-generatie roadsters van Mercedes uit de jaren 1920, en bood kopers een grotere aantrekkingskracht, met name het toenemend aantal vrouwelijke piloten met welstand.
Door op het gaspedaal te drukken, werd de Roots-supercharger volledig ingeschakeld, waardoor de vijfcilinder achtcilindermotor tot 160 pk (120 kW) werd geproduceerd en de auto meer dan 160 kilometer per uur (100 mph) kon rijden, terwijl hij brandstof verbruikte met een snelheid van maximaal 30 l / 100 km (9,4 mpg-imp; 7,8 mpg-US) toen dit gebeurde.
Er waren drie verschillende chassis en acht carrosserieën beschikbaar voor klanten:

Over Eus Driessen

Eus Driessen profielfotoPassie voor fotografie in alle vormen. Van verlaten gebouwen tot landschap, concert-fotografie.

Alle werken