Rembrandt van Rijn, De anatomische les van Dr Nicolaes Tulp

Rembrandt van Rijn, De anatomische les van Dr Nicolaes Tulp van Rembrandt van Rijn

Materiaal, afmeting en opties aanpassen.

,- gratis verzending!

In je winkelmand

Werkcode: 322069

Rembrandt van Rijn, De anatomische les van Dr Nicolaes Tulp van Rembrandt van Rijn

Koop dit werk op canvas, aluminium, Xpozer, (ingelijste) fotoprint of behang, op maat geprint in Fine-Art kwaliteit.

Kies het materiaal Meer informatie
Canvas
Kies materiaal opties Speciale wens?
102 gratis verzending!
Rembrandt van Rijn, De anatomische les van Dr Nicolaes Tulp van Rembrandt van Rijn

Dit werk in jouw (woon)kamer bekijken?

Gebruik onze app en hang een werk virtueel op in je eigen ruimte. Met de werkcode hang je elk werk eenvoudig virtueel op in onze Android, iPhone & iPad app. Meer over de werking van de app .

Download onze App in de AppStore Download onze App in de PlayStore

Omschrijving

Rembrandt van Rijn, De anatomische les van Dr Nicolaes Tulp, 1632

Rembrandt was pas vijfentwintig, toen hij de belangrijke opdracht kreeg om de Amsterdamse chirurgijns te portretteren. Het portret werd besteld naar aanleiding van de anatomische les die Dr Nicolaes Tulp in januari 1632 gaf.

Rembrandt beeldde de chirurgijns in actie af – ze kijken allemaal ergens anders naar. De voorstelling krijgt extra dynamiek door het grote licht-donkercontrast. De jonge schilder toonde met dit groepsportret zijn fabelachtige schildertechniek en zijn grote talent om levendige portretten te schilderen.

Over Rembrandt van Rijn

Rembrandt van Rijn profielfotoRembrandt Harmenszoon van Rijn (Leiden, 15 juli 1606 – Amsterdam, 4 oktober 1669) was een Nederlandse kunstschilder, etser en tekenaar. Hij geldt algemeen als een van de grootste schilders en etsers in de Europese kunst, en als de belangrijkste Hollandse meester van de 17e eeuw. Rembrandt vervaardigde in totaal ongeveer driehonderd schilderijen, driehonderd etsen en tweeduizend tekeningen. Zijn werk behoort tot de barok en is zichtbaar beïnvloed door het caravaggisme, alhoewel hij nooit in Italië is geweest. Zijn opmerkelijke beheersing van het spel met licht en donker, waarbij hij vaak scherpe contrasten (clair-obscur) gebruikte om zo de toeschouwer de voorstelling binnen te voeren, leidde tot levendige scènes vol dramatiek.

Alle werken