Rembrandt van Rijn, Zelfportret in een bont muts, 1630, ets

Rembrandt van Rijn, Zelfportret in een bont muts, 1630, ets van Rembrandt van Rijn

Materiaal, afmeting en opties aanpassen.

,- gratis verzending!

In je winkelmand

Werkcode: 111392

Rembrandt van Rijn, Zelfportret in een bont muts, 1630, ets van Rembrandt van Rijn

Koop dit werk op canvas, aluminium, Xpozer, (ingelijste) fotoprint of behang, op maat geprint in Fine-Art kwaliteit.

Kies het materiaal Meer informatie
Canvas
Kies materiaal opties Speciale wens?
95 gratis verzending!
Rembrandt van Rijn, Zelfportret in een bont muts, 1630, ets van Rembrandt van Rijn

Dit werk in jouw (woon)kamer bekijken?

Gebruik onze app en hang een werk virtueel op in je eigen ruimte. Met de werkcode hang je elk werk eenvoudig virtueel op in onze Android, iPhone & iPad app. Meer over de werking van de app .

Download onze App in de AppStore Download onze App in de PlayStore

Omschrijving

Rembrandt van Rijn (Nederlands, 1606-1669), Zelfportret in een bont muts, 1630, ets
Rembrandt wist door middel van een wonderbaar vermogen om een idee in zijn gedachten op te lossen, om de momentaire verschijningen van emotie te vangen wanneer ze voor hem in het gezicht verschenen. Rembrandt schilderde, trok en geëtst zoveel zelfportretten die veranderen in zijn uiterlijk Nodigen ons uit om zijn stemmingen te beoordelen door elkaar te vergelijken; We lezen deze beelden biografisch omdat de artiest ons dwingt dit te doen door ons rechtstreeks te confronteren.

Over Rembrandt van Rijn

Rembrandt van Rijn profielfotoRembrandt Harmenszoon van Rijn (Leiden, 15 juli 1606 – Amsterdam, 4 oktober 1669) was een Nederlandse kunstschilder, etser en tekenaar. Hij geldt algemeen als een van de grootste schilders en etsers in de Europese kunst, en als de belangrijkste Hollandse meester van de 17e eeuw. Rembrandt vervaardigde in totaal ongeveer driehonderd schilderijen, driehonderd etsen en tweeduizend tekeningen. Zijn werk behoort tot de barok en is zichtbaar beïnvloed door het caravaggisme, alhoewel hij nooit in Italië is geweest. Zijn opmerkelijke beheersing van het spel met licht en donker, waarbij hij vaak scherpe contrasten (clair-obscur) gebruikte om zo de toeschouwer de voorstelling binnen te voeren, leidde tot levendige scènes vol dramatiek.

Alle werken