In het midden van de 19e eeuw werden steeds meer olievelden geëxploiteerd. Er werd gezocht naar een efficiëntere manier van vervoer dan de tot dan toe gebruikelijke vaten. Schepen met grote tanks werden sinds de jaren '60 van de 19e eeuw gebouwd. In 1872 werd de eerste zeegaande stoomaangedreven tanker gebouwd, de Vaderland, maar de in 1886 gebouwde 3000 ton dwt Glückauf werd bekender. In 1893 liep de Glückauf aan de grond bij Fire Island in de staat New York.
Tussen 1942 en 1945 werden honderden T2-tankers gebouwd in de Verenigde Staten. Na de Tweede Wereldoorlog werden veel van deze schepen van 16.000 ton dwt verkocht aan rederijen over de hele wereld.
Rond 1950 werden kolen door aardolie vervangen als belangrijkste energiebron. Tot die tijd vervoerden olietankers over het algemeen olieproducten, omdat de raffinage over het algemeen dicht bij de olievelden plaatsvond. Door politieke en technische redenen verschoof de raffinage dichter naar de markt. Er kwamen steeds meer tankers, die speciaal waren gebouwd voor het vervoer van ruwe olie. Deze schepen waren eenvoudiger te bouwen en het loonde om steeds grotere schepen te bouwen. In 1959 werd de 114.356 ton dwt Universe Apollo gebouwd, de eerste tanker groter dan 100.000 ton dwt. Door de sluiting van het Suezkanaal in 1967 moesten tankers omvaren via Kaap de Goede Hoop. Hierdoor waren ze niet meer gebonden aan de maximale afmetingen van dit kanaal. Ook was het door de langere afstand gunstiger om grotere schepen te bouwen.
Steeds grotere tankers werden gebouwd, culminerend in de Seawise Giant, met 564.763 ton dwt en een lengte van 458,45 meter het langste schip ooit. De aanduiding voor dergelijke grote tankers is ULCC. De tankers van de Batillus-klasse hadden zelfs een nog grotere capaciteit dan de Seawise Giant. In de praktijk bleken de allergrootste tankers niet geschikt om mee te manoeuvreren en werden ze omgebouwd tot een schip dat niet meer vaart, voor de opslag van aardolie (FSO). Daarna werden ze toch gesloopt.
Bedacht door Harry Herman, gevisualiseerd met AI.
Goed meegedacht, snelle levering en prima materiaal
Gewoon goed !
Perfect op alle fronten: helder, precieze maat, bezorging op de afgesproken tijd!
Klacht serieus en snel opgelost
Bij een klacht op hun product antwoordde Werkaandemuur zoals je zou mogen verwachten van een professioneel bedrijf en tot onze grote tevredenheid. Wij zijn een tevreden klant gebleven en raden dit bedrijf aan.
Het werk was zorgvuldig ingepakt, het canvas hangt erg mooi aan de muur. We zijn er erg blij mee!
(Translated by Google) Good product, delivered on time (Original) Goed produkt, keurig op tijd geleverd
(Translated by Google) Large selection and excellent quality. The artwork is easy to hang yourself. (Original) Grote keuze en zeer goede kwaliteit. Het kunstwerk is goed zelf op te hangen.
(Translated by Google) It is easy to order, good service. Nice quality. (Original) Het is makkelijk om te bestellen, goede service. Mooie kwaliteit.
Prima ervaring, prachtige foto's in mooie lijsten. En super goed ingepakt zodat het niet beschadigen!
Top schilderij en prettige communicatie
Na nette bezorging van het bestelde werk, bleek het schilderij beschadigd te zijn tijdens het proces. Na overleg werd er een nieuw werk op gestuurd en was het zelfs nog mogelijk om een aanpassing te doen. Zeer tevreden over de correcte afhandeling door alleraardigste medewerker van Werk aan de Muur. Erg blij met ons schilderij wat inmiddels hangt.
(Translated by Google) delivered promptly and 100% satisfied. TOP! (Original) keurig afgeleverd en 100% tevreden. TOP!
Alle lof voor jullie !! Goede en prettige communicatie, snelle levering en nu een werkelijk prachtig canvas print aan de muur !