In het midden van de 19e eeuw werden steeds meer olievelden geëxploiteerd. Er werd gezocht naar een efficiëntere manier van vervoer dan de tot dan toe gebruikelijke vaten. Schepen met grote tanks werden sinds de jaren '60 van de 19e eeuw gebouwd. In 1872 werd de eerste zeegaande stoomaangedreven tanker gebouwd, de Vaderland, maar de in 1886 gebouwde 3000 ton dwt Glückauf werd bekender. In 1893 liep de Glückauf aan de grond bij Fire Island in de staat New York.
Tussen 1942 en 1945 werden honderden T2-tankers gebouwd in de Verenigde Staten. Na de Tweede Wereldoorlog werden veel van deze schepen van 16.000 ton dwt verkocht aan rederijen over de hele wereld.
Rond 1950 werden kolen door aardolie vervangen als belangrijkste energiebron. Tot die tijd vervoerden olietankers over het algemeen olieproducten, omdat de raffinage over het algemeen dicht bij de olievelden plaatsvond. Door politieke en technische redenen verschoof de raffinage dichter naar de markt. Er kwamen steeds meer tankers, die speciaal waren gebouwd voor het vervoer van ruwe olie. Deze schepen waren eenvoudiger te bouwen en het loonde om steeds grotere schepen te bouwen. In 1959 werd de 114.356 ton dwt Universe Apollo gebouwd, de eerste tanker groter dan 100.000 ton dwt. Door de sluiting van het Suezkanaal in 1967 moesten tankers omvaren via Kaap de Goede Hoop. Hierdoor waren ze niet meer gebonden aan de maximale afmetingen van dit kanaal. Ook was het door de langere afstand gunstiger om grotere schepen te bouwen.
Steeds grotere tankers werden gebouwd, culminerend in de Seawise Giant, met 564.763 ton dwt en een lengte van 458,45 meter het langste schip ooit. De aanduiding voor dergelijke grote tankers is ULCC. De tankers van de Batillus-klasse hadden zelfs een nog grotere capaciteit dan de Seawise Giant. In de praktijk bleken de allergrootste tankers niet geschikt om mee te manoeuvreren en werden ze omgebouwd tot een schip dat niet meer vaart, voor de opslag van aardolie (FSO). Daarna werden ze toch gesloopt.
Bedacht door Harry Herman, gevisualiseerd met AI.
Duidelijke informatie op de site. Snel geleverd en mooie collectie.
Top schilderij en prettige communicatie
Na nette bezorging van het bestelde werk, bleek het schilderij beschadigd te zijn tijdens het proces. Na overleg werd er een nieuw werk op gestuurd en was het zelfs nog mogelijk om een aanpassing te doen. Zeer tevreden over de correcte afhandeling door alleraardigste medewerker van Werk aan de Muur. Erg blij met ons schilderij wat inmiddels hangt.
heel veel keus, voor ieder wat wils, mooie kwaliteit, perfect verpakt. Kortom heel blij met mijn keuze en ga zeker in de nabije toekomst weer op zoek naar iets moois voor aan de muur
Kunstwerk op canvasdoek besteld, binnen 4 werkdagen ontvangen. Goed ingepakt verzonden en uitstekende klantenservice!
super service, een aanrader
Mooi systeem waarbij je altijd het doek kan veranderen. Prijs kwaliteit is goed in orde en levertijd is prima. Verpakking volstaat en pakket komt heel aan. Eenvoudige montage. Al met al een goed product!
(Translated by Google) Great product and fast delivery. Will definitely order again. (Original) Leuk product en snelle levering. Komt zeker vervolg.
Mooie canvas
Mooie canvas besteld, netjes op de hoogte gehouden over het beloop. Op tijd geleverd. Supergoed verpakt en de print is ook erg mooi. Precies volgens verwachting. Er zat een certificaat bij dat de print 10 jaar niet vervaagt. Ik ga er vanuit dat dit ook zo zal zijn.
Heel blij mee. Als ik nog eens een canvas wil aanschaffen dan zal ik dat zeker weer hier bestellen.
Prachtig kunstwerk en uitstekende service
Prachtig kunstwerk en uitstekende service
(Translated by Google) Beautiful and worth the price Very happy with it (Original) Mooi en de prijs waard Erg blij mee
Wonderschone Skyline van Rotterdam
Bestellen ging makkelijk en binnen 10 dagen krijgen wij ons kunstwerk perfect verpakt geleverd. Kortom een tevreden klant.
Heel erg tevreden over werk aan de muur
Ben altijd heel erg tevreden over werk aan de muur
Jullie leveren altijd heel erg mooi werk top kwaliteit erg tevreden over
Jullie verpakken het schilderij/en erg goed schilderijen komen onbeschadigd aan