In het midden van de 19e eeuw werden steeds meer olievelden geëxploiteerd. Er werd gezocht naar een efficiëntere manier van vervoer dan de tot dan toe gebruikelijke vaten. Schepen met grote tanks werden sinds de jaren '60 van de 19e eeuw gebouwd. In 1872 werd de eerste zeegaande stoomaangedreven tanker gebouwd, de Vaderland, maar de in 1886 gebouwde 3000 ton dwt Glückauf werd bekender. In 1893 liep de Glückauf aan de grond bij Fire Island in de staat New York.
Tussen 1942 en 1945 werden honderden T2-tankers gebouwd in de Verenigde Staten. Na de Tweede Wereldoorlog werden veel van deze schepen van 16.000 ton dwt verkocht aan rederijen over de hele wereld.
Rond 1950 werden kolen door aardolie vervangen als belangrijkste energiebron. Tot die tijd vervoerden olietankers over het algemeen olieproducten, omdat de raffinage over het algemeen dicht bij de olievelden plaatsvond. Door politieke en technische redenen verschoof de raffinage dichter naar de markt. Er kwamen steeds meer tankers, die speciaal waren gebouwd voor het vervoer van ruwe olie. Deze schepen waren eenvoudiger te bouwen en het loonde om steeds grotere schepen te bouwen. In 1959 werd de 114.356 ton dwt Universe Apollo gebouwd, de eerste tanker groter dan 100.000 ton dwt. Door de sluiting van het Suezkanaal in 1967 moesten tankers omvaren via Kaap de Goede Hoop. Hierdoor waren ze niet meer gebonden aan de maximale afmetingen van dit kanaal. Ook was het door de langere afstand gunstiger om grotere schepen te bouwen.
Steeds grotere tankers werden gebouwd, culminerend in de Seawise Giant, met 564.763 ton dwt en een lengte van 458,45 meter het langste schip ooit. De aanduiding voor dergelijke grote tankers is ULCC. De tankers van de Batillus-klasse hadden zelfs een nog grotere capaciteit dan de Seawise Giant. In de praktijk bleken de allergrootste tankers niet geschikt om mee te manoeuvreren en werden ze omgebouwd tot een schip dat niet meer vaart, voor de opslag van aardolie (FSO). Daarna werden ze toch gesloopt.
Bedacht door Harry Herman, gevisualiseerd met AI.
Zeer veel keus en het online advies van de medewerkers is helemaal top! Ben erg goed geholpen bij het zoeken naar een geschikt werk.
Werk vandaag ontvangen, en niks op aan te merken. Top!
Service die je bij een 5sterren hotel verwacht
Nadat helaas mijn aluminium kunstwerk kapot aankwam ben ik binnen 10 min terug gemaild. Alles werd geregeld. Er werd direct een nieuw kunstwerk gemaakt en het mail verkeer was erg vriendelijk en behulpzaam.
Na het vragen wat ik met het kapotte kunstwerk kan doen, werd me geadviseerd om het eventueel aan een non profit organisatie te geven. Die zijn hier vaak erg blij mee. Dit vind ik ook een mooi initiatief in plaats van het weg te laten gooien.
Al met al zou ik iedereen willen aanraden om hier zijn kunstwerk te kopen vooral omdat de service (als er iets mis gaat) gewoon subliem is.
Prachtige werken van hoge kwaliteit
11 stuks werken besteld van verschillende afmetingen in acryl, prachtig resultaat, zeer netjes verpakt, goede zorg voor ophangsysteem, prima communicatie met medewerker van werk aan de muur over leverdatum ,echt fijne ervaring en aanbeveling
Ons prachtige kunstwerk had schade geleden tijdens het vervoer. Fantastisch snel en buitengewoon coulant opgelost!
Leuk om weg te geven
Alles was goed en vlot geregeld, nu nog wat uitzoeken, valt niet mee er is zoveel!!
Dus nog geen foto.
Zoals de beschrijving een mooi en kwalitatief product
Veel keus en veel mogelijkheden. Deskundig advies en prima service. Wij zijn erg tevreden
Top Canvas met mooie kleuren en prima afwerking !
Voor de eerste keer iets besteld.
Positief verrast.
Echte aanrader.
Zeer grote variatie aan foto’s, duidelijk site en snelle service. Erg tevreden en blij dat we als extra optie, op advies van de baklijst nog hebben bij besteld. Ons vakantie verblijf is weer leuk opgefrist met dit prachtige doek.
Fantastisch
Snelle communicatie...meedenkend..geweldige service..mijn complimenten. Zeer blij met mn aankoop
Mooie producten goede service Bezorging op gewenste dag