In het midden van de 19e eeuw werden steeds meer olievelden geëxploiteerd. Er werd gezocht naar een efficiëntere manier van vervoer dan de tot dan toe gebruikelijke vaten. Schepen met grote tanks werden sinds de jaren '60 van de 19e eeuw gebouwd. In 1872 werd de eerste zeegaande stoomaangedreven tanker gebouwd, de Vaderland, maar de in 1886 gebouwde 3000 ton dwt Glückauf werd bekender. In 1893 liep de Glückauf aan de grond bij Fire Island in de staat New York.
Tussen 1942 en 1945 werden honderden T2-tankers gebouwd in de Verenigde Staten. Na de Tweede Wereldoorlog werden veel van deze schepen van 16.000 ton dwt verkocht aan rederijen over de hele wereld.
Rond 1950 werden kolen door aardolie vervangen als belangrijkste energiebron. Tot die tijd vervoerden olietankers over het algemeen olieproducten, omdat de raffinage over het algemeen dicht bij de olievelden plaatsvond. Door politieke en technische redenen verschoof de raffinage dichter naar de markt. Er kwamen steeds meer tankers, die speciaal waren gebouwd voor het vervoer van ruwe olie. Deze schepen waren eenvoudiger te bouwen en het loonde om steeds grotere schepen te bouwen. In 1959 werd de 114.356 ton dwt Universe Apollo gebouwd, de eerste tanker groter dan 100.000 ton dwt. Door de sluiting van het Suezkanaal in 1967 moesten tankers omvaren via Kaap de Goede Hoop. Hierdoor waren ze niet meer gebonden aan de maximale afmetingen van dit kanaal. Ook was het door de langere afstand gunstiger om grotere schepen te bouwen.
Steeds grotere tankers werden gebouwd, culminerend in de Seawise Giant, met 564.763 ton dwt en een lengte van 458,45 meter het langste schip ooit. De aanduiding voor dergelijke grote tankers is ULCC. De tankers van de Batillus-klasse hadden zelfs een nog grotere capaciteit dan de Seawise Giant. In de praktijk bleken de allergrootste tankers niet geschikt om mee te manoeuvreren en werden ze omgebouwd tot een schip dat niet meer vaart, voor de opslag van aardolie (FSO). Daarna werden ze toch gesloopt.
Bedacht door Harry Herman, gevisualiseerd met AI.
We hebben een prachtig werk aan de muur en de ervaring met de service afdeling is ook perfect. Ik kan ze van harte aanbevelen.
Heel erg mooi
Kwalitatief goed en handig op te hangen.
Dat het vrij prijzig is is ook de enige reden dat het geen 10 is. Verder echt alles dikke prima
Prachtig
Mooie ervaring met dit bedrijf, vriendelijk en mooie kwaliteit en sortering
Wij hebben een heel goede ervaring met dit bedrijf. Wij vonden de website heel handig om te zoeken. Het gewenste formaat kan je zelf aangeven. Ook de informatie over de bezorging en de bezorging was prima.
Prima gemaakt
Ik had wat wensen die perfect zijn toegepast. Wat handig zou zijn is de bezorgtijd te vermelden.
Het schilderij voldoet helemaal aan de verwachtingen.
Ik werd goed op de hoogte gehouden van de procedure en voortgang en aflevering van het produkt. Het ziet er heel mooi en haarscherp uit. Ook de kleuren zijn erg mooi; precies als op de afbeelding.
Prachtig kwaliteit canvas, fotopapier en keurige levering.
Goede uitgebreide website. Vriendelijke medewerkers. Goede informatie over leveringstijden. En zeer mooie kwaliteit.
(Translated by Google) Easily ordered and delivered fairly quickly. Excellent quality work on the wall. A satisfied customer, with a work of art on the wall. (Original) Gemakkelijk besteld, en redelijk snel geleverd. Prima kwaliteit werk aan de muur. Een tevreden klant, met een kunstwerk aan de wand.
Heeeeel mooi
Heeeeel mooi
(Translated by Google) Beautiful product and material, and very easy to assemble. (Original) Mooi product en materiaal, en heel simpel te monteren.
(Translated by Google) Good service when I had questions about the delivery. The delivery after that was beyond expectations. Quality is superb. (Original) Goede service toen ik vragen had over de levering. De levering daarna was boven verwachting. Kwaliteit is super.
Enorme keuze aan hoogwaardige kunstreproducties
Mooie kwaliteit canvas prints.
Zorgvuldig verpakt, en op de geplande dag bezorgd.