In het midden van de 19e eeuw werden steeds meer olievelden geëxploiteerd. Er werd gezocht naar een efficiëntere manier van vervoer dan de tot dan toe gebruikelijke vaten. Schepen met grote tanks werden sinds de jaren '60 van de 19e eeuw gebouwd. In 1872 werd de eerste zeegaande stoomaangedreven tanker gebouwd, de Vaderland, maar de in 1886 gebouwde 3000 ton dwt Glückauf werd bekender. In 1893 liep de Glückauf aan de grond bij Fire Island in de staat New York.
Tussen 1942 en 1945 werden honderden T2-tankers gebouwd in de Verenigde Staten. Na de Tweede Wereldoorlog werden veel van deze schepen van 16.000 ton dwt verkocht aan rederijen over de hele wereld.
Rond 1950 werden kolen door aardolie vervangen als belangrijkste energiebron. Tot die tijd vervoerden olietankers over het algemeen olieproducten, omdat de raffinage over het algemeen dicht bij de olievelden plaatsvond. Door politieke en technische redenen verschoof de raffinage dichter naar de markt. Er kwamen steeds meer tankers, die speciaal waren gebouwd voor het vervoer van ruwe olie. Deze schepen waren eenvoudiger te bouwen en het loonde om steeds grotere schepen te bouwen. In 1959 werd de 114.356 ton dwt Universe Apollo gebouwd, de eerste tanker groter dan 100.000 ton dwt. Door de sluiting van het Suezkanaal in 1967 moesten tankers omvaren via Kaap de Goede Hoop. Hierdoor waren ze niet meer gebonden aan de maximale afmetingen van dit kanaal. Ook was het door de langere afstand gunstiger om grotere schepen te bouwen.
Steeds grotere tankers werden gebouwd, culminerend in de Seawise Giant, met 564.763 ton dwt en een lengte van 458,45 meter het langste schip ooit. De aanduiding voor dergelijke grote tankers is ULCC. De tankers van de Batillus-klasse hadden zelfs een nog grotere capaciteit dan de Seawise Giant. In de praktijk bleken de allergrootste tankers niet geschikt om mee te manoeuvreren en werden ze omgebouwd tot een schip dat niet meer vaart, voor de opslag van aardolie (FSO). Daarna werden ze toch gesloopt.
Bedacht door Harry Herman, gevisualiseerd met AI.
Mooi doek,ziet er fantastisch uit incl.de omlijsting
Snel en veilig verpakt geleverd
Geslaagde kopie, "brings back memories"
Mooie duidelijke website. Prettig contact, wordt direct op mail gereageerd. I.v.m. verjaardag, snelle levering, en precies volgens afspraak geleverd.
Prima x 10
Zeer klantvriendelijk, via diverse mails word je volledig op de hoogte gehouden van het productieproces van je bestelling. Heel goed ingepakt.
Heeeeel mooi
Heeeeel mooi
Mooi doek, makkelijk in elkaar te zetten!
Doek van goede kwaliteit en makkelijk te vervangen door ander canvas. Steeds een andere look per seizoen. Top
Alles en iedereen is prima daar
Ik had mooi schilderij uitgezocht om poster van te maken maar er niet aan gedacht dat dat wel even tijd kost.Er zijn natuurlijk meer mensen die iets bestellen.Mailtje gestuurd of het misschien eerder kon en ja hoor omdat het er voor een bepaalde gelegenheid moest zijn gingen ze dat in orde makenWaar vind je zoiets nog dat men met speciale wensen rekening houdt.
De poster was prachtig en zo keurig verpakt alle lof!
Prima allemaal. Goed contact, aanpassingen waar nodig aan het werk. Werk is netjes, lijst is prima en ophangsysteem ook. Verzending prima. Allemaal goed en soepel geregeld
Heel erg goed
Mijn ervaring is nog maar gebaseerd op 1 aankoop, maar ik ben daar erg tevreden over.
Het schilderij was precies zoals ik hoopte dat het zou zijn. Heel goed ingepakt waardoor kans op beschadigen klein is.
Ook communicatie via mail was prettig.
Zal zeer zeker nog een keer iets bestellen.
Zeer grote keuze.
Geweldig
Heel moeilijk om een keuze te maken,de grote en passend bij de kleur van de achtergrond
Wij waren heel blij met jullie hulp
Hartelijk dank hiervoor
Prachtige werken en zeer goede kwaliteit
Prachtige werken en zeer goede kwaliteit.
Bereikbaarheid van de Klantenservice erg goed en vriendelijk.