In het midden van de 19e eeuw werden steeds meer olievelden geëxploiteerd. Er werd gezocht naar een efficiëntere manier van vervoer dan de tot dan toe gebruikelijke vaten. Schepen met grote tanks werden sinds de jaren '60 van de 19e eeuw gebouwd. In 1872 werd de eerste zeegaande stoomaangedreven tanker gebouwd, de Vaderland, maar de in 1886 gebouwde 3000 ton dwt Glückauf werd bekender. In 1893 liep de Glückauf aan de grond bij Fire Island in de staat New York.
Tussen 1942 en 1945 werden honderden T2-tankers gebouwd in de Verenigde Staten. Na de Tweede Wereldoorlog werden veel van deze schepen van 16.000 ton dwt verkocht aan rederijen over de hele wereld.
Rond 1950 werden kolen door aardolie vervangen als belangrijkste energiebron. Tot die tijd vervoerden olietankers over het algemeen olieproducten, omdat de raffinage over het algemeen dicht bij de olievelden plaatsvond. Door politieke en technische redenen verschoof de raffinage dichter naar de markt. Er kwamen steeds meer tankers, die speciaal waren gebouwd voor het vervoer van ruwe olie. Deze schepen waren eenvoudiger te bouwen en het loonde om steeds grotere schepen te bouwen. In 1959 werd de 114.356 ton dwt Universe Apollo gebouwd, de eerste tanker groter dan 100.000 ton dwt. Door de sluiting van het Suezkanaal in 1967 moesten tankers omvaren via Kaap de Goede Hoop. Hierdoor waren ze niet meer gebonden aan de maximale afmetingen van dit kanaal. Ook was het door de langere afstand gunstiger om grotere schepen te bouwen.
Steeds grotere tankers werden gebouwd, culminerend in de Seawise Giant, met 564.763 ton dwt en een lengte van 458,45 meter het langste schip ooit. De aanduiding voor dergelijke grote tankers is ULCC. De tankers van de Batillus-klasse hadden zelfs een nog grotere capaciteit dan de Seawise Giant. In de praktijk bleken de allergrootste tankers niet geschikt om mee te manoeuvreren en werden ze omgebouwd tot een schip dat niet meer vaart, voor de opslag van aardolie (FSO). Daarna werden ze toch gesloopt.
Bedacht door Harry Herman, gevisualiseerd met AI.
ziet er uit zoals op de site
Al meerdere dingen besteld via Werk aan de muur,
Goed verpakt en degelijk.
Heel tevreden met het bestelde kunstwerk. Goede kwaliteit en op tijd geleverd. Mocht je twijfelen, doe dat maar niet, het is zo mooi!
Snelle botte en correcte levering
Door de drukte van alle feestdagen werd je op tijdens het bestellen al geattendeerd op een mogelijke vertraging bij de bezorgdienst(en).
Hiervan ben ik netjes op de hoogte gehouden.
Goed, snel betrouwbaar, nette prijzen, enorme keuze
Kan het iedereen aanbevelen, goed gebouwde frames, makkelijk op te hangen.
Er zit echt passie en inzet achter !!!
Werk aan de Muur,...…….ik ken ze al jaren !!!
Ze zijn gewoon goed !!!
====================
Prima
Prachtig schilderij, netjes en zorgvuldig verpakt geleverd. Op tijd voor het jubileum van mijn ouders.
(Translated by Google) I hesitated for a long time, but I am very happy with the result! Clear explanation, delivery on time and good quality wallpaper! Easy to apply yourself, even without wallpaper experience. Now I'm even hesitating to tackle another wall! I'd love to! (Original) Lang getwijfeld maar ontzettend blij met het resultaat! Duidelijke uitleg, levering keurig op tijd en kwalitatief goed behang! Zelf eenvoudig aan te brengen ook zonder behang ervaring. Twijfel nu zelfs om nog een muur te pakken! Heel graag!
Perfecte service!
Pakket was kwijtgeraakt, toen is er gelijk een nieuw schilderij besteld door werk aan de muur en tussendoor werd ik elke keer netjes op de hoogte gehouden door de klantenservice. Het schilderij kwam binnen en was prachtig. Top service!
Geweldig
FANTASTISCHE KWALITEIT
fijne service en prachtige kwaliteit! Aanrader
Fantastisch
We zijn superblij met het behang.
Wie weet voor nog meer ideeën.
zeer professioneel, adequaat en pro-actief
op zeer korte termijn een zeer mooie bestelling geleverd middels korte en persoonlijke communicatielijnen !