Facebook pixel
Duesenberg SJ Lagrande Dual-cowl Phaeton 1935

Duesenberg SJ Lagrande Dual-cowl Phaeton 1935 van Eus Driessen

Materiaal, afmeting en opties aanpassen.

,- gratis verzending!

In je winkelmand

Werkcode: 321267

Duesenberg SJ Lagrande Dual-cowl Phaeton 1935 van Eus Driessen

Koop dit werk op canvas, aluminium, Xpozer, (ingelijste) fotoprint of behang, op maat geprint in Fine-Art kwaliteit.

Kies het materiaal Meer informatie
Canvas
Kies materiaal opties Maatwerk?
gratis verzending!
Duesenberg SJ Lagrande Dual-cowl Phaeton 1935 van Eus Driessen

Dit werk in jouw (woon)kamer bekijken?

Gebruik onze app en hang een werk virtueel op in je eigen ruimte. Met de werkcode hang je elk werk eenvoudig virtueel op in onze Android, iPhone & iPad app. Meer over de werking van de app .

Download onze App in de AppStore Download onze App in de PlayStore

Omschrijving

Greta Garbo, Clark Gable, Gary Cooper, James Cagney, Mae West, Lupe Velez, Joe E. Brown, Dolores del Rio, Howard Hughes, William Randolph Hearst, koning Alfonso XIII van Spanje, koningin Marie van Joegoslavië, prins Nicolas van Roemenië: de Duesenberg kende vele beroemde eigenaren, met name in Hollywood, maar ook in de overige high society.

De eerste eigenaar van deze Duesenberg SJ, waarbij de S voor ‘Supercharged’ staat (met compressor) is een zeer vermogende jachtpiloot uit de Eerste Wereldoorlog, Reginald Sinclaire. Net als andere Duesenberg-eigenaars telt hij circa 20.000 dollar neer voor zijn nieuwe auto; zo’n 8.500 dollar voor het chassis met motor en 12.000 voor de carrosserie, in dit geval een LaGrande met een door Rollston gemaakte V-vormige voorruit. Ter vergelijking: een Ford kost in die tijd 500 dollar. Voor de prijs van het chassis alleen al kunnen dus zeventien Fords worden gekocht.

De met een mechanische centrifugaalcompressor uitgeruste Duesenberg SJ wordt geïntroduceerd in 1932. Dankzij de compressor levert de motor nu 320 pk en kan de auto een topsnelheid halen van 210 km/u. Wel neemt de compressor veel ruimte in beslag, reden waarom de uitlaatpijpen buiten de motorkap geplaatst zijn. Het geeft de auto een dusdanig krachtige uitstraling dat deze verfraaiing voor de Duesenberg J, zonder compressor, als optie aangeboden wordt voor 1.000 dollar.

In 1937 werd alle productie van Duesenberg stilgelegd nadat het moederconcern financieel ten onder was gega

Over Eus Driessen

Eus Driessen profielfotoPassie voor fotografie in alle vormen. Van verlaten gebouwen tot landschap, concert-fotografie.

Alle werken