Beeldmaker 4

Hoe het werkt en het verdienmodel

Zo werkt het platform en zo verdien je geld

Met ons platform kun je vandaag nog beginnen met verkopen. Een gratis shop waarin jouw werken eenvoudig kunnen worden geüpload. Op deze pagina leggen we je graag uit hoe je geld verdient en hoe dit verdienmodel is opgebouwd. We laten je uitgebreid zien waar je werken te koop zijn en hoe de commissie per verkoop wordt berekend.

Het verdienmodel bij Werk aan de Muur in een notendop

Het commissiemodel uitgelegd Commissie berekenen Hoe verkopen werkt

Het verdienmodel bij Werk aan de Muur

Werk aan de Muur is een platform waar iedereen kan gaan verkopen, mits je natuurlijk aan onze uploadeisen voldoet. Lid worden is gratis en pas wanneer je iets verkoopt, brengen we daarvan een deel in rekening als servicekosten. De hoogte van jouw commissie wordt bepaald door meerdere factoren. Bijvoorbeeld waar je verkoop heeft plaatsgevonden, maar ook de maat en het materiaal van hetgeen gekocht is. Heeft de verkoop plaatsgevonden in jouw eigen beeldmaker shop? Dan vragen we wat minder servicekosten, want jij hebt immers met jouw marketing deze verkoop binnengehaald.

Vind de verkoop plaats op de hoofdsite van Werk aan de Muur of OhMyPrints? Dan vragen we hiervoor wat meer servicekosten. Op deze manier kunnen we blijven investeren in de marketing van Werk aan de Muur om nog verder te blijven groeien en jouw werk onder nog een groter publiek bekend te maken.

Beeldmaker shop versus hoofdsite Werk aan de Muur / OhMyPrints

  1. Beeldmaker Flow Eigenshop Hoofdsite

Zo wordt je commissie bepaald

De verkoopprijs van een werk bestaat uit een basisprijs + een gezamenlijke commissie voor jou en Werk aan de Muur. De gezamenlijke commissie is een percentage van de basisprijs en je bepaalt zelf dit percentage in je dashboard. Van die gezamenlijke commissie gaat een percentage naar jou en een percentage naar Werk aan de Muur (servicekosten). De hoogte van de door jou ontvangen commissie is afhankelijk van drie delen. Ten eerste de basisprijs. Dit is geen standaard prijs. Voor alle materialen, formaten en variaties hanteren we verschillende basisprijzen. Ten tweede de gezamenlijke marge die je hebt ingesteld. En ten derde de plaats waar de verkoop heeft plaatsgevonden. Heeft de verkoop plaatsgevonden in jouw shop dan zijn de servicekosten 15%. Heeft de verkoop plaatsgevonden op de hoofdsite van Werk aan de Muur of OhMyPrints, dan zijn de servicekosten 30%. De volgende infographic legt dit duidelijk uit.

De basisprijs is geen standaard prijs. Voor alle materialen, formaten en variaties hanteren we verschillende basisprijzen.

  1. Beeldmaker nieuwe commissiemodel

Veelgestelde vragen

Je werk zal te koop zijn op de Nederlandse, Duitse én Franse markt.

Nederlandse markt

De Nederlandse markt omvat Nederland en België. Op dit moment realiseren we de meeste verkopen in Nederland.

Duitse markt

Werk aan de Muur is ook actief op de Duitse markt onder de naam OhMyPrints. Deze markt omvat Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk en Zwitserland. Alle werken die worden geüpload en alle werken in de collectie zijn hier ook te vinden, én te koop.

Franse markt

Werk aan de Muur is ook actief op de Franse markt onder de naam OhMyPrints. De markt omvat Luxemburg, Zwitserland en Frankrijk.

Engelse markt

We zijn momenteel nog niet actief op de Engelse markt. Dit heeft te maken met focus. Een Engelse website vraagt om onderzoek naar een veel grotere, nieuwe markt, met meer concurrentie, omdat je niet alleen Engeland gaat bedienen, maar ook de VS, Australië en Canada. Als we onze website nu al Engelstalig zouden maken, dan zijn we ineens ook (goed) vindbaar voor mensen uit Engelstalige landen. Bij die mensen wekken we dan de indruk dat ze nu al bij ons kunnen bestellen, terwijl bijvoorbeeld de verzendkosten naar die landen op dit moment nog erg hoog zijn. En dat is een (vervelende) bezoekerservaring die we willen voorkomen.

Wanneer je een account hebt aangemaakt dan kunnen jouw werken zowel via jouw profiel van Werk aan de Muur/OhMyPrints worden gekocht, als vanuit jouw eigen shop. Maar wat zijn de verschillen en overeenkomsten?

Werk aan de Muur-hoofdsite


  • URL: werkaandemuur.nl en ohmyprints.com
  • Profiel in Werk aan de Muur huisstijl
  • Onderdeel van Werk aan de Muur: andere werken van beeldmakers zijn zichtbaar
  • Werken optioneel vindbaar via zoekbalk Werk aan de Muur en via collecties
  • Marketing op platform-niveau door Werk aan de Muur

Eigen webshop

  • URL: jouwwebshop.werkaandemuur.nl
  • Eigen omgeving
  • Al jouw werken worden getoond
  • Opzichzelfstaande shop (werken van andere beeldmakers niet zichtbaar)
  • Werken vindbaar vanuit plekken waar je jouw shoplink actief deelt
  • Actieve promotie middels je eigen marketing
  • Je kunt privéwerken in eigen webshop uploaden
  • WordPress-plugin beschikbaar om jouw shop te integreren in je eigen website


Overeenkomsten Werk aan de Muur-profiel én eigen webshop

  • Klantenservice, betalingen, productie, distributie en techniek regelen wij
  • In meerdere talen zichtbaar
  • Jouw werk is te koop op alle materialen
  • Besloten forum met alle beeldmakers om tips uit te wisselen

Onze collectiepagina’s en zoekmachine (op de hoofdsite) proberen zo goed mogelijk relevante resultaten te presenteren naar de bezoekers. Het algoritme dat de resultaten weergeeft, is gepersonaliseerd en kan voor iedere gebruiker anders zijn. Daarnaast zijn we continu bezig met het testen en verbeteren van de zoekresultaten. Hoe het precies werkt, kan dus steeds veranderen.

We kunnen om deze reden ook geen uitspraken doen over hoe jouw werken hierin vindbaar zijn. Wil je meer grip op de vindbaarheid van je werken? Ga dan aan de slag met je eigen shop! Iedere beeldmaker bij Werk aan de Muur heeft zijn eigen webshop met enkel jouw werken hierin. Bekijk hier de tips voor het inrichten en het promoten van je eigen shop.

Werken kunnen gekocht worden via de hoofdsite van Werk aan de Muur en OhMyPrints wanneer bezoekers door onze collecties gaan of specifiek een werk zoeken via de zoekbalk, zoals besproken. Maar wanneer je actief gebruik maakt van jouw eigen shop, kunnen werken ook direct in jouw shop gekocht worden. De werken zijn dan vindbaar op de plekken waar jij je shop-url deelt.

Eigen website

Wanneer je een eigen website hebt, is het zeer aan te raden hier duidelijk te vermelden dat je werken ook te koop zijn. Hiervoor bieden wij een marketingdashboard aan in je account waarin je eenvoudig aan de slag kunt gaan met je eigen promotiemateriaal en het gebruiken van de juiste links.

WordPress Plugin

Is je eigen website gebouwd in WordPress? Maak dan gebruik van onze WordPress Plugin. Hiermee kun je eenvoudig werken uit jouw shop op je eigen website plaatsen. Je hoeft hierbij geen gebruik te maken van iframes die soms lastig te integreren zijn, maar de werken kan je direct in een pagina opnemen. De plugin kan je downloaden vanaf de WordPress-plugin Directory. In je dashboard >> WordPress-plugin vind je het stappenplan om de plugin te installeren. Voor andere pakketten hebben we geen plugin.

API

Voor de WordPress plugin hebben we een REST API opgezet waarmee de plugin kan communiceren met Werk aan de Muur. Deze API kan ook gebruikt worden om een eigen integratie te maken in andere software dan Wordpress. Meer over de API documentatie.

Externe sites

Daarnaast kun je je shoplink natuurlijk delen via social media of andere externe sites. Lees hierover meer bij het hoofdstuk marketing en promotie.

Hoe vind je de juiste links naar mijn shop?

In je dashboard onder het kopje 'promotie' vind je de juiste verwijzingen die je nodig hebt.

Het bedrag wat je bij een verkoop kan verdienen is afhankelijk van meerdere factoren.

  • De marge die jij als beeldmaker instelt.
  • De maat die de koper kiest.
  • Het materiaal die de koper kiest.
  • De omgeving waar de verkoop heeft plaatsgevonden.

De verkoopprijs van een werk bestaat uit een basisprijs + een gezamenlijke commissie voor jou en Werk aan de Muur. De gezamenlijke commissie is een percentage van de basisprijs en je stelt zelf dit percentage in in je dashboard. Van die gezamenlijke commissie gaat een percentage naar jou en een percentage naar Werk aan de Muur (servicekosten).

De hoogte van de door jou ontvangen commissie is afhankelijk van drie delen:

1. De basisprijs: dit is geen standaard prijs. Voor alle materialen, formaten en variaties hanteren we verschillende basisprijzen.
2. De gezamenlijke marge die je hebt ingesteld.
3. De plaats waar de verkoop heeft plaatsgevonden. Heeft de verkoop plaatsgevonden in jouw shop dan zijn de servicekosten 15%. Heeft de verkoop plaatsgevonden op de hoofdsite van Werk aan de Muur of OhMyPrints, dan zijn de servicekosten 30%.

Het minimale bedrag wat je aan een werk kunt verdienen is €10,- (hier gaan nog wel de servicekosten van af en een eventuele kortingsactie).

Voor alle producten, formaten en variaties hanteren we basisprijzen. Hier gaat de gezamenlijke marge bovenop en zo wordt de eindprijs bepaald.

De maat en het materiaal

De prijs van het werk is afhankelijk van de maat die de koper instelt. Daarnaast kan de koper kiezen voor het soort materiaal. De commissie wordt over de basisprijs berekend van de materialen. Bij eventuele extra’s die de koper besteld bij deze materialen wordt geen commissie berekend. Denk hierbij aan acrylglas, dit is een afwerking van aluminium dibond. Of de dikte en lijst van een canvas. De reden hiervoor is dat de prijs anders te hoog wordt voor de klant. We willen graag betaalbare producten aanbieden. Ieder materiaal heeft tenslotte duizenden maten. We tonen daarom geen lijsten van alle basisprijzen.

Een voorbeeld

Stel dat de marge op 50% staat en een klant koopt een product met een basisprijs van €60 (exclusief BTW). Hier gaat de marge bovenop, dus de eindprijs exclusief BTW is dan € 90.

Jouw commissie bij deze verkoop is dus €30. We rekenen hiervan 15% servicekosten wanneer de verkoop heeft plaatsgevonden in je eigen shop, dus € 4,50. Dus bij deze verkoop verdien jij € 25,50.

Heeft de verkoop plaatsgevonden via de hoofdsite? Dan ontvangen wij €9,- aan servicekosten. En verdien jij €21,-.

Bij elk werk dat je upload stel je de marge in. Bij het aanpassen van het werk kan je de marge aanpassen. Tevens kan je in één keer de marge voor al je werken aanpassen.

Hoe hoger je je commissie instelt, hoe hoger de prijs van je werken zal zijn. Een hogere prijs geeft je meer commissie als één van je werken verkocht wordt, maar verlaagt ook de kans dat er iets verkocht wordt. Het is namelijk belangrijk dat je ook in je achterhoofd houdt dat dit de vanaf prijzen zijn. Prijzen kunnen hoog oplopen wanneer klanten voor grote maten kiezen of luxe materialen.

Voorbeeld

Stel je verkoopt 40 werken per kwartaal voor ieder €80,-, of 20 items voor €120,-. Dan zal je in het eerste geval €3.200,- verdienen in vergelijking met €2.400,-. We raden aan om een percentage tussen de 20% en 30% in te stellen. Als je werken beginnen te verkopen, experimenteer dan met je marges.

Het is niet mogelijk om i.p.v percentage te kiezen om commissie in euro's in te stellen. We hebben gekozen voor een percentage omdat de commissie in verhouding blijft met wat er verkocht is. Een fotoprint kent een lagere commissie omdat de totale waarde ook lager is, bij een groot formaat acrylglas verdien je weer meer. Doordat we in alle formaten en materialen printen, vinden we dat de meest geschikte toepassing.

Je ontvangt een minimale commissie van € 10,- bij elke verkoop. Dat is exclusief servicekosten (en eventuele lopende kortingsacties), dus effectief ontvang je minimaal €7,- commissie op jouw rekening. Of € 8,50 als de verkoop in jouw beeldmakersshop heeft plaatsgevonden.

Wanneer er een verkoop heeft plaatsgevonden in jouw eigen shop. Dit is geldig bij de volgende situaties:

  • De verkoop vind plaats in jouw eigen shop. (beeldmaker.werkaandemuur.nl)

  • Wanneer de klant aangeeft bij de bestelling dat ze de beeldmaker kennen.

    • In dit geval maakt het niet uit of een verkoop in jouw beeldmaker shop is begonnen of vanaf de hoofdsite.
  • Als een klant via jouw shop op Werk aan de Muur terecht is gekomen. Het kan bijvoorbeeld dat iemand binnenkomt via beeldmaker.werkaandemuur.nl door jouw promotie, maar dan niet direct jouw werkt koopt. Komt die klant later terug via de hoofdsite en niet via beeldmaker.werkaandemuur.nl dan hebben we onthouden dat de klant initieel via jouw shop is gekomen.

  • Op basis van een UTM, die jij aan een link toevoegt.

    • Stel je linkt met deze utm naar de hoofdsite. De klant verlaat de Werk aan de Muur-site, en wij retargeten deze met onze ads, en de verkoop vindt alsnog plaats. Dan is het startpunt van deze klant bij jou geweest, dus is het een verkoop uit jouw shop.
  • Jouw shop zit in het "pad" van de aankoop. Stel een klant komt eerst op de hoofdsite terecht. Een volgende dag gaat hij op zoek naar jou en komt hij op beeldmaker.werkaandemuur.nl terecht, bijvoorbeeld via jouw eigen site. Hij koop nog niks (twijfelkont) en komt een dag later weer op de hoofdsite terecht. Ergens in het pad is de klant dan op jouw shop geweest en daarom bestempelen we dit als een verkoop via jouw shop.

Verdiende commissie wordt elke maand automatisch uitbetaald. De betaling vindt uiterlijk de 15e van de volgende maand plaats. Als je verkoop voor de 15e van de huidige maand heeft plaatsgevonden, dan wordt de commissie in de volgende maand uitbetaald.

Het wordt dan pas de volgende maand uitbetaald, omdat we commissie als het ware twee weken "reserveren". Ook al wordt alles op maat gemaakt en kunnen klanten in principe niet retourneren. Er kan toch een reden ontstaan waardoor een verkoop alsnog niet doorgaat (bijv. annulering van een bestelling voordat het in productie is gegaan).

In je dashboard bij het kopje Overzicht van je verkopen zie je precies wanneer een verkoop uitbetaald wordt. Na uitbetaling vind je in je dashboard onder het kopje facturen de creditfactuur voor je administratie.

Dus stel op 30 november wordt iets verkocht, dan krijg je deze commissie 15 december. Verkoop je iets op 14 december, dan wordt dit 15 januari uitbetaald.

In jouw dashboard vul je je betalingsgegevens in. Je kan zowel zakelijk als particulier verkopen bij Werk aan de Muur. Je kan uitbetaald worden op je bankrekening of op een PayPalrekening.

Ben je regelmatig deelnemer aan het economisch verkeer en heb je dus een btw-nummer? Dan kan je een btw-nummer invoeren. In geval van Nederlandse btw-nummers wordt er incl btw-commissie uitbetaald.

Een compleet overzicht van alle gegevens die verplicht zijn, vind je in je dashboard.

Vanwege nieuwe privacywetgeving mag je onder de 16 geen shop aanmaken. Wel kunnen bijvoorbeeld je ouder(s) / verzorger(s) een account aanmaken met hun persoonlijke gegevens en betaalinformatie en kun je wel jouw eigen naam als shopnaam gebruiken.

Geen zorgen! Jouw commissie zal eerst terug naar onze rekening worden geboekt. Wanneer we dit hebben ontvangen, krijg je hier bericht van. Pas je gegevens aan en je commissie wordt in de volgende ronde uitbetaald op je correcte rekening.

Onze community bestaat niet alleen uit Nederlandse beeldmakers.

Je hoeft namelijk geen Nederlandse gegevens in te vullen. Echter is het wel van belang dat je een adres in vult. Voor onze administratie is het namelijk verplicht om deze gegevens te hebben. Wij kunnen ook je commissie uitbetalen naar een buitenlandse bankrekening. Je kunt hier ook voor je PayPal-account kiezen.

In Nederland is het voor particulieren relatief eenvoudig; heb je bijverdiensten dan tel je dat gewoon bij ander inkomen op en geef je dit bij de Belastingdienst aan. Het gaat dan mee in je verzamelinkomen en wordt belast als je daarmee boven bepaalde staffels komt.

Dit geldt waarschijnlijk ook voor het land waar jij woonachtig bent. Met belastingadvies zijn we terughoudend omdat dit enorm afhankelijk is van de individuele situatie en het land. Neem contact op met een adviseur en laat je adviseren.

Particulier versus zakelijk

Om te kunnen verkopen bij Werk aan de Muur hoef je geen bedrijf te hebben. Als particulier mag je gewoon verkopen bij Werk aan de Muur!

Het afdragen van btw bij commissie

Ben je regelmatig deelnemer aan het economisch verkeer en heb je dus een btw-nummer? Dan kan je een btw-nummer invoeren. In geval van Nederlandse btw-nummers wordt de commissie inclusief btw uitbetaald en dien je deze btw af te dragen bij je btw-aangifte.
Let op, sinds 1 januari 2020 is de samenstelling van het btw-nummer veranderd. Over je nieuwe btw-identificatienummer heb je een brief ontvangen van de Belastingdienst. Zo niet, dan kun je bij hen je ID opvragen, dit kan via de belastingtelefoon.

Heb je geen btw-nummer, dan wordt de commissie zonder btw uitbetaald en hoef je ook geen btw af te dragen.

Verdiensten opgeven bij de Belastingdienst

Je moet je inkomsten opgeven bij je aangifte. Dit geldt voor zowel particuliere als zakelijke verkopers. Of je belasting moet betalen is afhankelijk van je persoonlijke situatie. Twijfels? Dan adviseren we je om contact op te nemen met een belastingkantoor of belastingadviseur om je te laten voorlichten over de gevolgen voor je belastingaangifte.

Tip: Zorg dat je een deel van je inkomsten apart zet. Hierdoor zorg je ervoor dat je genoeg geld hebt om je inkomstenbelasting te kunnen betalen.

De verdiensten van jou als beeldmaker en de verdiensten van Werk aan de Muur worden opgegeven bij de Belastingdienst

Wij zijn wettelijk verplicht om per kalenderjaar een overzicht te sturen aan de Belastingdienst met daarin de uitbetaalde bedragen aan derden. Per particuliere beeldmaker die belastingplichtig is in Nederland geven wij het bedrag aan uitbetaalde commissie van dat jaar op aan de Belastingdienst. De Belastingdienst matcht deze bedragen met de aangifte op de inkomstenbelasting.

Ben je ingeschreven bij de KVK en verkoop je zakelijk bij Werk aan de Muur? Geef dan je btw-nummer aan in je dashboard. Val je onder de KOR-regeling? Als je geen btw-nummer opgeeft, krijg je creditfacturen van ons zonder btw.

Om te kunnen ondernemen bij Werk aan de Muur hoef je geen bedrijf te hebben. Als particulier mag je gewoon verkopen bij Werk aan de Muur!

Je kan een werk of serie uploaden in jouw shop. Mag dit werk niet zichtbaar worden voor andere klanten? Je kunt bij het uploaden van een werk aangeven dat dit een privé-werk is.

Dat hangt af van een aantal factoren.

  • Via de hoofdsite van Werk aan de Muur. Het team van Werk aan de Muur is continu bezig met het vergroten van de bekendheid van het platform. Hiervoor maakt het team gebruik van offline en online marketing. Denk hierbij aan TV programma’s, beurzen, partners, Google Adwords-campagnes enzovoorts. Dit zorgt ervoor dat de website steeds meer bezoekers krijgt, waardoor jij ook een steeds grotere kans hebt gevonden te worden. Deze kans kan je vergroten met duidelijke titels, tags en omschrijvingen bij je werken. Zorg er daarnaast voor dat je bestanden klaar zijn voor productie. Op deze manier kunnen we de bezoekers in een korte doorlooptijd helpen met jouw werk aan hun muur!
  • Jouw eigen shop. Met jouw eigen shop kan je een veel actievere positie innemen wat betreft promotie. Hoe meer aandacht je aan jouw shop geeft, des te meer zichtbaarheid en vindbaarheid. Je bent immers beter bekend. We bieden je veel tools om het makkelijker en leuker te maken! Vind meer informatie over marketing en promotie.

Heb je net een profiel aangemaakt? Geef het ook wat tijd. Het aanbod is groot en iedere bezoeker heeft zijn eigen smaken en voorkeuren. Met aandacht en liefde voor je werken vergroot je de kansen.

Derden zijn in dit geval klanten. Je geeft ons toestemming jouw werk niet direct aan ons te verkopen, maar via ons aan derden. Jouw toekomstige klanten.

Daarnaast werken wij met partners samen om nog meer verkopen te genereren. We zijn bijvoorbeeld aangesloten op een affiliate platform. Dit betekent dat derden onze producten mogen aanbieden en hier een fee voor ontvangen als ze een verkoop genereren. Dit zijn bijvoorbeeld bloggers die een artikel over ons schrijven en daar een aantal werken van ons vermelden. Dit kunnen ook woonblogs zijn. Maar we werken bijvoorbeeld ook samen met winkels als Flinders en Eijerkamp. Echter, dit is altijd onder de naam Werk aan de Muur en je zal van een verkoop via een partner altijd op de gebruikelijke manier van op de hoogte worden gebracht.

Wat ook leuk is om te weten, is dat we bij iedere verkoop vermelden hoe de klant bij jouw werk terecht is gekomen! Denk aan social media, via Google of via dus een partner.

Ja dat kan zeker. We vragen geen exclusiviteit. Houd er wel rekening mee dat wanneer je werk op een andere site aanbiedt, je dezelfde prijzen hanteert!

Dat is niet mogelijk. We hebben er bewust voor gekozen om deze keuze aan de consument over te laten. Zo kan deze zelf kiezen wat het beste in het interieur of bij de begroting past. De beleving is hierbij consistent, ieder werk op de site kan je in alle maten (passend bij de verhouding uiteraard) en materialen bestellen. Vanuit consumentenperspectief zou het dan ook vervelend zijn dat sommige werken niet op bepaalde materialen of formaten verkrijgbaar zijn.

De keuze voor het materiaal heeft ook eigenlijk niet met kwaliteit te maken. Op alle materialen die we aanbieden kunnen we scherp en met mooie kleuren printen. Het is een smaak- en budgetkeuze van de consument.

Wanneer je eigen werk wilt bestellen, kun je dit altijd laten weten. Dan maak ik een aangepaste offerte voor je. Neem even contact met ons op! Mail naar community@werkaandemuur.nl

Op dit moment hebben wij (nog) geen sample pakketje van onze materialen. Dit komt omdat wij veel verschillende materialen aanbieden en een grote community hebben van beeldmakers. Het staat wel op ons wensenlijstje.

Met onze materialenpagina's proberen we de materialen zo goed mogelijk te laten zien met foto's en video's.

We kunnen geen kant-en-klaar antwoord geven over wat goed verkoopt. We hebben een grote diversiteit aan bezoekers en de werken die verkocht worden zijn dus ook super divers.

Jaarlijks publiceren we wel op het forum een jaaroverzicht met de groei van verkopen, welke werken het beste verkocht zijn, voor zowel Nederland als Duitsland, groei van websitebezoeken etc. Het is het belangrijkste dat je vooral werken maakt die je zelf het leukste vindt om te maken. Dit zie je terug in het eindresultaat, wat de klant ook kan waarderen!

We zijn momenteel nog niet actief op de Engelse markt. Dit heeft te maken met focus. Een Engelse website vraagt om onderzoek naar een veel grotere, nieuwe markt, met meer concurrentie, omdat je niet alleen Engeland gaat bedienen, maar ook de VS, Australië en Canada. Als we onze website nu al Engelstalig zouden maken, dan zijn we ineens ook (goed) vindbaar voor mensen uit Engelstalige landen. Bij die mensen wekken we dan de indruk dat ze nu al bij ons kunnen bestellen, terwijl bijvoorbeeld de verzendkosten naar die landen op dit moment nog erg hoog zijn. En dat is een (vervelende) bezoekerservaring die we willen voorkomen.

Bij het uploaden van je bestanden kan je aangeven dat dit een privé-werk is.

Dit kan je perfect gebruiken wanneer je een foto als print wil verkopen, maar geen rompslomp eromheen wil. Denk hierbij aan fotoshoots die je in opdracht doet en de klant wil graag een mooie print afnemen. Of een speciale bewerking voor die ene klant. Zet de foto’s in je shop bij privé werk en klaar ben je! Wij regelen de betaling, de productie en de klantenservice.

Je kan een werk ook privé maken als je het bijvoorbeeld exclusief wil aanbieden. Bijvoorbeeld een speciale actie in je nieuwsbrief of een actie op je Facebookpagina.

Een privé werk is enkel toegankelijk voor mensen met de link naar het werk. Dus iedereen met de link kan het werk openen. De link vind je in je dashboard onder het menu 'privé werken'. Deel de privé link met de klant en de klant kan het werk openen.

Nee, dat is momenteel helaas niet mogelijk. We raden je aan het werk te verwijderen en opnieuw te plaatsen. Waarom? Het is geen fijne ervaring voor de bezoeker wanneer een bestaand werk niet beschikbaar is. Denk aan potentiële klanten die ineens een werk niet kunnen vinden. Of wanneer het werk door Google is geïndexeerd, daarna niet meer bereikbaar is.

Het verdienmodel werkt zoals je gewend bent. Je stelt de marge in, die de eindprijs en jouw commissie bepaalt. De opbrengsten worden automatisch uitbetaald op jouw rekening. Zie ook ‘geld verdienen’.

Ja, je kan een privé album aanmaken en hierin privé werken plaatsen. Een album maak je aan onder 'albums' in je dashboard. Je kan een werk plaatsen in het gewenste album door het werk te wijzigen en hier het album aan te vinken.

Wil je privé werken plaatsen in een privé album? We raden aan om dan eerst het privé album te maken en vervolgens de werken te uploaden. Zo kan je namelijk direct bij het uploaden het privé album aanklikken.

Je kan ook een privé album aanmaken en hier openbare werken inzetten. Zo kan je voor een klant een selectie van werken maken welke niet openbaar is voor anderen.

Staat je vraag er niet tussen?

Ga naar het forum en stel je vraag! Onder de duizenden beeldmakers is er altijd wel iemand die online is en het antwoord weet.

Bezoek het forum Bekijk alle veelgestelde vragen

Het forum is een gesloten groep en alleen toegankelijk voor beeldmakers. Wanneer je bent ingelogd kun je het forum bezoeken.

Categorieën

Verdienmodel

Hoe verkopen werkt

Het verdienmodel uitgelegd

Opbouw verkoopprijs

Ontdek meer

Uploadeisen

Beeldkwaliteit

Technische eisen

Handige checklists

Ontdek meer

Juridische zaken

Belangrijke termen

Notice and Takedown procedure

Claim of NTD ontvangen?

Ontdek meer

Jouw shop

Account

Dashboard

Profiel

Ontdek meer

Zoekmachine

Werk beheren

Tags en tagging systeem

Vindbaarheid

Ontdek meer

Marketing

Marketing

Tools

Tips

Ontdek meer