Op deze pagina vind je alle informatie over het aanmaken van een account bij Werk aan de Muur. Als je een account hebt aangemaakt, heb je met jouw inloggegevens eenvoudig toegang tot je eigen dashboard. In je dashboard kan je zelf aan de slag met het vullen, beheren en wijzigen van je shop. En natuurlijk vind je alle verkoopinformatie hier ook terug.
Werk aan de Muur is gemaakt voor alle creatieven. Of je nu een professional bent of als hobby werken creëert. Iedereen die zijn werken heeft gedigitaliseerd, in hoge kwaliteit, kan vandaag nog beginnen met een eigen webshop. Wanneer je een account hebt aangemaakt kan je beginnen met het uploaden van je digitale bestanden. Deze bestanden worden gebruikt om de reproducties te produceren. Je digitale bestanden moeten wel aan bepaalde eisen voldoen. Zie het onderdeel upload eisen voor meer informatie. Wij regelen de techniek, betaling, productie, verzending en klantenservice. Jij regelt de marketing en klanten.
Zakelijk en particulier ondernemen
Pas bij verkoop betaal je servicekosten
Automatisch in 7 landen zichtbaar
Verkoop waar je maar wilt
Ik wil een account aanmaken. Wat moet ik weten?
Werk aan de Muur is gemaakt voor alle creatieven. Of je nu een professional bent, of als hobby werken creëert. Iedereen die zijn werken in digitale bestanden heeft, in hoge kwaliteit, kan vandaag nog beginnen met een eigen webshop. Dus maak een account aan en start met verkopen!
Wanneer je een account hebt aangemaakt kun je beginnen met het uploaden van je digitale bestanden. Deze bestanden worden gebruikt om de bestellingen te produceren. Je digitale bestanden moeten wel aan bepaalde eisen voldoen. Zie het onderdeel 'uploadeisen' voor meer informatie. Wij regelen de techniek, betaling, productie, verzending en klantenservice. Jij regelt de marketing en klanten.
Hoe maak ik een account aan?
Op deze pagina kun je een formulier invullen. Binnen vijf minuten kan je eerste werk al online staan!
We gebruiken je e-mailadres om je persoonlijke berichten te sturen omtrent je account. Denk aan verkoop notificaties, de nieuwsbrief, vragen over je aanbod en tip & tricks.
Hoe verwijder ik mijn account?
Wanneer je besluit je account te verwijderen, vinden we dit natuurlijk jammer. Via je dashboard kun je een bericht voor ons achterlaten. We sturen je een bevestiging - op werkdagen - binnen 48 uur.
Check nog wel even of je alle belangrijke informatie, zoals facturen, hebt gedownload voor je administratie en of er niet nog commissie open staat.
Kan ik mijn pagina en shop eerst achter de schermen opbouwen?
Alles wat je plaatst in je account is direct zichtbaar voor kopers. Maar zolang je je shop nog niet promoot, kun je zonder zorgen je shop vullen. Ben je klaar? Deel hem overal.
Mag ik een shop openen als ik in het buitenland woon?
In onze community hebben wij een groot aantal kunstenaars die in het buitenland wonen.
Je hoeft namelijk geen Nederlandse gegevens in te vullen. Echter is het wel van belang dat je een adres in vult. Voor onze administratie is het namelijk verplicht om deze gegevens te hebben.
Wij kunnen ook je commissie uitbetalen naar een buitenlandse bankrekening. Je kunt hier ook voor bijv. PayPal kiezen.
Je hoeft geen KvK nummer te hebben. Als particulier mag je gewoon verkopen bij Werk aan de Muur!
Let wel op dat je aan de lokale eisen van het betalen van belasting voldoet.
Ik kan niet meer inloggen, kunnen jullie helpen?
Mocht het gebeuren dat je niet meer kunt inloggen, ondanks dat je een nieuw wachtwoord hebt aangevraagd? Stuur ons (community@werkaandemuur.nl) dan een e-mail hierover. Hierin kun je aangeven naar welk e-mailadres je de shop wilt hebben.
Echter, om de veiligheid van je profiel te behouden, ontvangen wij graag wat aanvullende informatie om te verifiëren of je inderdaad eigenaar bent van de desbetreffende shop. Denk bijvoorbeeld aan je woonadres, je geboortedatum en/of de laatste 4 cijfers van je bankrekening. Mochten deze overeenkomen, dan word je e-mailadres naar keuze toegevoegd, kun je een nieuw wachtwoord aanvragen en zo verder met jouw shop.
Hoe oud moet je minimaal zijn om een shop te openen bij Werk aan de Muur?
Je dient minimaal 16 jaar oud te zijn om een shop aan te maken. Wel kunnen bijvoorbeeld je ouder(s) een account aanmaken met hun persoonlijke en betaalgegevens en dat je wel je eigen naam als shopnaam gebruikt. Zo kun je met toestemming van je (pleeg)ouders/verzorgers toch aan de slag!
Ik verkoop particulier, maar heb me nu als bedrijf ingeschreven. Waar kan ik dit wijzigen?
Dit kun je eenvoudig in je dashboard aanpassen. Ga naar "Profiel aanpassen" → "Gegevens voor uitbetaling" → En kies bij Verkoop privé of zakelijk, voor zakelijk en vul hier alle gegevens in.
Wanneer je bent ingelogd heb je toegang tot je dashboard. Klik op dashboard links naast de uitloggen button rechtsboven. In jouw dashboard vind je alles terug betreffende jouw shop en profiel van Werk aan de Muur. Hier kun je alle onderdelen van je shop beheren, zoals het veranderen van je commissie, het vervangen en toevoegen van werken en statistieken bekijken.
Wat vind ik terug in mijn dashboard?
Wanneer je bent ingelogd heb je toegang tot je dashboard. Klik op “dashboard” links naast de “uitloggen” button. In jouw dashboard vind je alles terug betreffende jouw shop en profiel van Werk aan de Muur. We lichten ieder onderdeel van het dashboard toe. Ook linken we naar de artikelen voor meer informatie over dat onderdeel.
Hebben jullie statistieken van mijn verkochte werk?
In je dashboard --> Verkopen vind je een overzicht van je verkopen en verdiende commissie. Tevens wordt hier marketinginformatie vertoond, waardoor je kan zien hoe de klant jouw werk gevonden heeft.
In het dashboard vind je ook het kopje “statistieken”. Hier vind je meer informatie over het aantal views van jouw werken en hoeveel views dit gemiddeld per dag is.
Kan ik de naam van mijn shop veranderen?
Ja dat kan. In het dashboard onder persoonlijke gegevens kun je bij voor- en achternaam gewoon jouw gegevens gebruiken, en onder “Shop informatie” kun je een aparte naamgeving gebruiken:
Standaard is je shopnaam gewoon de combinatie van je voor- en achternaam.
Bij mijn verkoop staat "gezien op tv", wat betekent dit?
Wij zijn sponsor van Weer Verliefd op je Huis, een tv-programma van SBS 6. Dit betekent dat de kijker van het programma vervolgens naar de webshop van Werk aan de Muur is gegaan en zo bij jouw werk terecht gekomen. De beeldmakers van de werken die in het programma worden gebruikt, worden altijd van te horen op de hoogte gebracht. Krijg je deze melding, maar is je werk niet op tv geweest? Waarschijnlijk is het programma dan aanleiding geweest voor jouw klant om de collectie van Werk aan de Muur verder te bekijken en zo bij jouw werk gekomen.
Super dat het programma jou een nieuwe klant heeft opgeleverd :-).
Mijn rekeningnummer is veranderd. Hoe geef ik dit door?
Log in op je dashboard. Ga naar "Profiel aanpassen" → "Gegevens voor uitbetaling" → Hier kun je jouw rekeningnummer aanpassen.
Ik heb een bericht gekregen dat de commissie is uitbetaald, maar mijn oude rekeningnummer staat nog in het dashboard. Wat nu?
Geen zorgen! Jouw commissie zal eerst terug naar onze rekening worden geboekt. Wanneer we dit hebben ontvangen, krijg je hier bericht van. Pas je gegevens aan en je commissie wordt in de volgende ronde uitbetaald op je correcte rekening.
Kan ik zelf een standaard materiaal en maat instellen in mijn shop? En waar moet ik op letten?
Ja dat kan. In de shop voorkeuren kan je zelf aangeven welk formaat en materiaal er als standaard getoond wordt. Dus kies voor exclusief met een duur materiaal in een grote maat, of een lage prijs met kleine fotoprints.
Tip:
De gekozen maat en materiaal zijn de standaard voor een eerste bezoek. Als de bezoeker wisselt van materiaal of maat dan wordt dit onthouden en worden die keuzes als standaard gebruikt. Op die manier past de shop zich aan op basis van het gedrag (en wensen) van de bezoeker.
Let wel op:
De standaard optie van een gemiddelde maat en canvas als materiaal hebben we niet zomaar gekozen. Het lijkt er op dat dit voor klanten een mooie indicatie geeft van de mogelijke prijs en zorgt voor een goede conversie. Lagere standaard prijzen (bijvoorbeeld een kleine fotoprint) kunnen heel teleurstellend werken als blijkt dat de uiteindelijke aankoop toch duurder uitvalt. Hetzelfde geldt omgekeerd voor hogere prijzen die vanaf het begin dan al kunnen afschrikken. Ga dus zorgvuldig met deze optie om!
Je profiel van je shop is de eerste indruk die je de bezoeker geeft! Het is daarom goed om na te denken over wat je op je profiel plaatst. We raden je aan om een profielfoto toe te voegen aan je shop. Dit kan een foto zijn, of je bedrijfslogo. Dit maakt je shop en je werken een stuk persoonlijker! Geef daarnaast leuke informatie aan je bezoeker. Omschrijf jezelf, je stijl en alles wat je over jezelf kwijt wil. Hoe specifieker, hoe beter. Kopers vinden het erg interessant om meer te weten te komen over de maker en het verhaal achter ‘hun’ aankoop! Je kunt ook meerdere websites in je profiel opnemen. Bijvoorbeeld je Facebookpagina, je blog je persoonlijke websites. Hierdoor kan de bezoeker niet alleen meer informatie over jou terug vinden, het komt ook vertrouwelijk over.
Be creative en val op!
Geef jouw klant leuke informatie over jou als maker
Voeg sociale media en website toe voor meer informatie
Verander eenvoudig de naam van je shop
Hoe kies ik een profielfoto?
We raden je aan om een profielfoto toe te voegen aan je shop. Dit kan een foto zijn van jou of je bedrijfslogo. Dit maakt je shop en je werken een stuk persoonlijker! In je dashboard vind je de optie om je profielfoto te uploaden of te wijzigen.
Hoe vul ik mijn profiel zo volledig mogelijk in?
Tijdens registratie hoef je nog niet veel gegevens in te vullen. In je dashboard kun je veel meer gegevens over jezelf kwijt! Omschrijf jezelf, je stijl en alles wat je over jezelf kwijt wilt. Hoe specifieker, hoe beter. Kopers vinden het erg interessant om meer te weten te komen over de maker en het verhaal achter ‘hun’ aankoop! Je kunt ook meerdere websites in je profiel opnemen. Bijvoorbeeld je Facebookpagina, je blog, je persoonlijke websites. Hierdoor kan de bezoeker niet alleen meer informatie over jou terug vinden, het komt ook vertrouwelijk over.
Waar kan ik de link van mijn shop vinden en veranderen?
De link van jouw webshop
We maken automatisch een link aan voor je shop. Dit doen we op basis van je voor- en achternaam. De link van jouw shop wordt:
voornaamachternaam.werkaandemuur.nl
Je kan de link aanpassen door in het dashboard te kiezen voor 'Profiel aanpassen' en vervolgens op 'Pas jouw profiel aan'. Toegestane karakters zijn a-z en 0-9. Dit kan je later altijd nog aanpassen.
In je dashboard vind je een kopje ‘promotie’ met hierin alle links die je naar je shop kan maken.
Het delen van de juiste urls
Ga in het menu naar het kopje marketing en vind de juiste urls voor het delen van werken en je shop.
Kan ik de naam van mijn shop veranderen?
Ja dat kan. In het dashboard onder persoonlijke gegevens kun je bij voor- en achternaam gewoon jouw gegevens gebruiken, en onder “Shop informatie” kun je een aparte naamgeving gebruiken:
Standaard is je shopnaam gewoon de combinatie van je voor- en achternaam.
Hoe maak ik een goede profielfoto?
Hierbij wat tips die je op weg kunnen helpen bij het maken van een profielfoto;
Hoe maak ik een goede omschrijving in mijn profiel?
Een omschrijving is erg belangrijk voor bij een profiel. Klanten zijn erg benieuwd wie jij bent en van wie zij een werk bestellen. Vertel dus iets over jezelf en wij helpen je graag een handje met een goede omschrijving. Hierbij wat tips die je op weg kunnen helpen;
Ga naar het forum en stel je vraag! Onder de duizenden beeldmakers is er altijd wel iemand die online is en het antwoord weet. Wil je nog meer informatie? Laat je inspireren door onze tips & tricks blog.
Bezoek het forum Bekijk alle veelgestelde vragen Bekijk de Tips & tricks blog
Het forum is een gesloten groep en alleen toegankelijk voor beeldmakers. Wanneer je bent ingelogd kun je het forum bezoeken.