Graphic art of male on laptop

Jouw shop

Alles over je account, dashboard en profiel

Op deze pagina vind je alle informatie over het aanmaken van een account bij Werk aan de Muur. Als je een account hebt aangemaakt, heb je met jouw inloggegevens eenvoudig toegang tot je eigen dashboard. In je dashboard kan je zelf aan de slag met het vullen, beheren en wijzigen van je shop. En natuurlijk vind je alle verkoopinformatie hier ook terug.

  1. Shop Met Stappen

Een account voor (bijna) iedereen

Werk aan de Muur is gemaakt voor alle creatieven. Of je nu een professional bent of als hobby werken creëert. Iedereen die zijn werken heeft gedigitaliseerd, in hoge kwaliteit, kan vandaag nog beginnen met een eigen webshop. Wanneer je een account hebt aangemaakt kan je beginnen met het uploaden van je digitale bestanden. Deze bestanden worden gebruikt om de reproducties te produceren. Je digitale bestanden moeten wel aan bepaalde eisen voldoen. Zie het onderdeel upload eisen voor meer informatie. Wij regelen de techniek, betaling, productie, verzending en klantenservice. Jij regelt de marketing en klanten.

Account aanmaken

Privé of zakelijk

Zakelijk en particulier ondernemen

Geen abonnementen

Pas bij verkoop betaal je servicekosten

Één account in meerdere landen

Automatisch in 7 landen zichtbaar

Geen exclusiviteit

Verkoop waar je maar wilt

Veelgestelde vragen over het account

Werk aan de Muur is gemaakt voor alle creatieven. Of je nu een professional bent, of als hobby werken creëert. Iedereen die zijn werken in digitale bestanden heeft, in hoge kwaliteit, kan vandaag nog beginnen met een eigen webshop. Dus maak een account aan en start met verkopen!

Wanneer je een account hebt aangemaakt kun je beginnen met het uploaden van je digitale bestanden. Deze bestanden worden gebruikt om de bestellingen te produceren. Je digitale bestanden moeten wel aan bepaalde eisen voldoen. Zie het onderdeel 'uploadeisen' voor meer informatie. Wij regelen de techniek, betaling, productie, verzending en klantenservice. Jij regelt de marketing en klanten.

Op deze pagina kun je een formulier invullen. Binnen vijf minuten kan je eerste werk al online staan!

We gebruiken je e-mailadres om je persoonlijke berichten te sturen omtrent je account. Denk aan verkoop notificaties, de nieuwsbrief, vragen over je aanbod en tip & tricks.

Wanneer je besluit je account te verwijderen, vinden we dit natuurlijk jammer. Via je dashboard kun je een bericht voor ons achterlaten. We sturen je een bevestiging - op werkdagen - binnen 48 uur.

Check nog wel even of je alle belangrijke informatie, zoals facturen, hebt gedownload voor je administratie en of er niet nog commissie open staat.

Alles wat je plaatst in je account is direct zichtbaar voor kopers. Maar zolang je je shop nog niet promoot, kun je zonder zorgen je shop vullen. Ben je klaar? Deel hem overal.

In onze community hebben wij een groot aantal kunstenaars die in het buitenland wonen.

Je hoeft namelijk geen Nederlandse gegevens in te vullen. Echter is het wel van belang dat je een adres in vult. Voor onze administratie is het namelijk verplicht om deze gegevens te hebben.

Wij kunnen ook je commissie uitbetalen naar een buitenlandse bankrekening. Je kunt hier ook voor bijv. PayPal kiezen.
Je hoeft geen KvK nummer te hebben. Als particulier mag je gewoon verkopen bij Werk aan de Muur!

Let wel op dat je aan de lokale eisen van het betalen van belasting voldoet.

Mocht het gebeuren dat je niet meer kunt inloggen, ondanks dat je een nieuw wachtwoord hebt aangevraagd? Stuur ons (community@werkaandemuur.nl) dan een e-mail hierover. Hierin kun je aangeven naar welk e-mailadres je de shop wilt hebben.

Echter, om de veiligheid van je profiel te behouden, ontvangen wij graag wat aanvullende informatie om te verifiëren of je inderdaad eigenaar bent van de desbetreffende shop. Denk bijvoorbeeld aan je woonadres, je geboortedatum en/of de laatste 4 cijfers van je bankrekening. Mochten deze overeenkomen, dan word je e-mailadres naar keuze toegevoegd, kun je een nieuw wachtwoord aanvragen en zo verder met jouw shop.

Nadat we jouw shop hebben verwijderd, kan het zijn dat je foto's nog enige tijd te zien via onze externe partners zoals Facebook, Google en Pinterest. Helaas hebben wij daar geen invloed op. Gegevens worden een bepaalde tijd geplaatst en eens in de zoveel tijd updaten ze dat. Je kunt er dus vanuit gaan dat het wel wordt verwijderd.

Je dient minimaal 16 jaar oud te zijn om een shop aan te maken. Wel kunnen bijvoorbeeld je ouder(s) een account aanmaken met hun persoonlijke en betaalgegevens en dat je wel je eigen naam als shopnaam gebruikt. Zo kun je met toestemming van je (pleeg)ouders/verzorgers toch aan de slag!

Dit kun je eenvoudig in je dashboard aanpassen. Ga naar "Profiel aanpassen" → "Gegevens voor uitbetaling" → En kies bij Verkoop privé of zakelijk, voor zakelijk en vul hier alle gegevens in.

  1. Shop Met Duim

Alles over het dashboard

Wanneer je bent ingelogd heb je toegang tot je dashboard. Klik op dashboard links naast de uitloggen button rechtsboven. In jouw dashboard vind je alles terug betreffende jouw shop en profiel van Werk aan de Muur. Hier kun je alle onderdelen van je shop beheren, zoals het veranderen van je commissie, het vervangen en toevoegen van werken en statistieken bekijken.

Veelgestelde vragen over het dashboard

Wanneer je bent ingelogd heb je toegang tot je dashboard. Klik op “dashboard” links naast de “uitloggen” button. In jouw dashboard vind je alles terug betreffende jouw shop en profiel van Werk aan de Muur. We lichten ieder onderdeel van het dashboard toe. Ook linken we naar de artikelen voor meer informatie over dat onderdeel.

  1. Dashboard. Links bovenaan in het menu vind je het dashboard. Wanneer je hierop klikt, zie je of er nog openstaande meldingen zijn. Misschien moet je nog een profielfoto toevoegen, of zijn je betalingsgegevens nog niet compleet. Daarnaast zie je de laatste updates van het forum.
  2. Profiel. Bij het kopje “profiel” kan je alles betreffende je persoonlijke informatie toevoegen, wijzigen en/of verwijderen. Je kant je profiel aanpassen, de instellingen van je profiel, een profielfoto toevoegen of verwijderen, de gegevens voor uitbetaling invullen en/of wijzigen en je wachtwoord wijzigen. Bij het onderdeel “instellingen” kan je de shop voorkeuren wijzigen. Zo kan je de volgorde van werken aangegeven. Bijvoorbeeld wanneer je het op datum wilt vertonen, of op basis van waardering.
  3. Instellingen. Bij het onderdeel “instellingen” kan je de shop voorkeuren wijzigen. Zo kan je de volgorde van werken aangegeven. Bijvoorbeeld wanneer je het op datum wilt vertonen, of op basis van waardering.
  4. Commissie. Wanneer je in het menu op “commissie” klikt, kom je op de pagina waar je eenvoudig de commissie van al je werken aan kan passen.
  5. Upload. Hier kan je nieuwe werken uploaden. Lees goed de vereisten door voordat je je werken uploadt. Wanneer je nieuwe werken uploadt, zorg dat je direct tijd vrij maakt om metadata toe te voegen. Werken zonder metadata worden namelijk niet opgeslagen.
  6. Werken beheren. Hier kan je jouw shop en profiel beheren. Verwijder, vervang of pas je werken aan.
  7. Albums. Hier kan je albums aanmaken of bestaande albums aanpassen.
  8. Privé werken. Heb je een werk in opdracht gemaakt en mag deze niet in het openbaar online worden gezet? Maak dan gebruik van privé werken. Hiermee kan je persoonlijke werken eenvoudig verkopen met de service van Werk aan de Muur.
  9. Statistieken. Wanneer je naar jouw statistieken gaat, krijg je inzicht in je verkopen en aantal views van je werken. Tevens zie je welke werken zijn verkocht en het aantal hiervan.
  10. Marketing. In dit onderdeel vind je de juiste urls voor het delen van je werken en shop. Daarnaast vind je hier handige marketing tools terug om je shop te promoten.
  11. Activity stream. Ontdek wat er met jouw werken gebeurd. Je ontdekt of werken zijn toegevoegd aan je winkelmandje, verlanglijstjes enzovoorts.
  12. Verkopen. In het onderdeel “verkopen” vind je een overzicht van je verkopen en verdiende commissie. Tevens vind je de marketinginformatie, zodat je weet hoe de koper van jouw werk bij jouw werk terecht is gekomen.
  13. Wordpress Plugin. Wil je jouw Werk aan de Muur shop integreren in je eigen website, zodat bezoekers direct jouw werken kunnen bestellen? Maak dan gebruik van de Wordpress plugin. In dit onderdeel in jouw dashboard vind je een stappenplan met hoe dit moet.
  14. FAQ. Heb je een vraag? Bekijk de FAQ in je dashboard. Grote kans dat je de informatie hier terugvindt.
  15. Forum. Heb je een vraag, opmerking, idee of iets anders? Via het forum kom je in contact met andere beeldmakers en het team van Werk aan de Muur. Wanneer je op forum klikt in jouw dashboard wordt je direct naar het forum geleidt.

In je dashboard --> Verkopen vind je een overzicht van je verkopen en verdiende commissie. Tevens wordt hier marketinginformatie vertoond, waardoor je kan zien hoe de klant jouw werk gevonden heeft.

In het dashboard vind je ook het kopje “statistieken”. Hier vind je meer informatie over het aantal views van jouw werken en hoeveel views dit gemiddeld per dag is.

Ja dat kan. In het dashboard onder persoonlijke gegevens kun je bij voor- en achternaam gewoon jouw gegevens gebruiken, en onder “Shop informatie” kun je een aparte naamgeving gebruiken:

Standaard is je shopnaam gewoon de combinatie van je voor- en achternaam.

Wij zijn sponsor van Weer Verliefd op je Huis, een tv-programma van SBS 6. Dit betekent dat de kijker van het programma vervolgens naar de webshop van Werk aan de Muur is gegaan en zo bij jouw werk terecht gekomen. De beeldmakers van de werken die in het programma worden gebruikt, worden altijd van te horen op de hoogte gebracht. Krijg je deze melding, maar is je werk niet op tv geweest? Waarschijnlijk is het programma dan aanleiding geweest voor jouw klant om de collectie van Werk aan de Muur verder te bekijken en zo bij jouw werk gekomen.

Super dat het programma jou een nieuwe klant heeft opgeleverd :-).

Log in op je dashboard. Ga naar "Profiel aanpassen" → "Gegevens voor uitbetaling" → Hier kun je jouw rekeningnummer aanpassen.

Geen zorgen! Jouw commissie zal eerst terug naar onze rekening worden geboekt. Wanneer we dit hebben ontvangen, krijg je hier bericht van. Pas je gegevens aan en je commissie wordt in de volgende ronde uitbetaald op je correcte rekening.

Ja dat kan. In de shop voorkeuren kan je zelf aangeven welk formaat en materiaal er als standaard getoond wordt. Dus kies voor exclusief met een duur materiaal in een grote maat, of een lage prijs met kleine fotoprints.

Tip:

De gekozen maat en materiaal zijn de standaard voor een eerste bezoek. Als de bezoeker wisselt van materiaal of maat dan wordt dit onthouden en worden die keuzes als standaard gebruikt. Op die manier past de shop zich aan op basis van het gedrag (en wensen) van de bezoeker.

Let wel op:

De standaard optie van een gemiddelde maat en canvas als materiaal hebben we niet zomaar gekozen. Het lijkt er op dat dit voor klanten een mooie indicatie geeft van de mogelijke prijs en zorgt voor een goede conversie. Lagere standaard prijzen (bijvoorbeeld een kleine fotoprint) kunnen heel teleurstellend werken als blijkt dat de uiteindelijke aankoop toch duurder uitvalt. Hetzelfde geldt omgekeerd voor hogere prijzen die vanaf het begin dan al kunnen afschrikken. Ga dus zorgvuldig met deze optie om!

  1. Zoekmachine Artist Shop V2

Jouw profiel

Je profiel van je shop is de eerste indruk die je de bezoeker geeft! Het is daarom goed om na te denken over wat je op je profiel plaatst. We raden je aan om een profielfoto toe te voegen aan je shop. Dit kan een foto zijn, of je bedrijfslogo. Dit maakt je shop en je werken een stuk persoonlijker! Geef daarnaast leuke informatie aan je bezoeker. Omschrijf jezelf, je stijl en alles wat je over jezelf kwijt wil. Hoe specifieker, hoe beter. Kopers vinden het erg interessant om meer te weten te komen over de maker en het verhaal achter ‘hun’ aankoop! Je kunt ook meerdere websites in je profiel opnemen. Bijvoorbeeld je Facebookpagina, je blog je persoonlijke websites. Hierdoor kan de bezoeker niet alleen meer informatie over jou terug vinden, het komt ook vertrouwelijk over.

Voeg een profielfoto toe

Be creative en val op!

Vul de omschrijving in

Geef jouw klant leuke informatie over jou als maker

Link naar meer

Voeg sociale media en website toe voor meer informatie

Naam shop

Verander eenvoudig de naam van je shop

Veelgestelde vragen over jouw profiel

We raden je aan om een profielfoto toe te voegen aan je shop. Dit kan een foto zijn van jou of je bedrijfslogo. Dit maakt je shop en je werken een stuk persoonlijker! In je dashboard vind je de optie om je profielfoto te uploaden of te wijzigen.

Tijdens registratie hoef je nog niet veel gegevens in te vullen. In je dashboard kun je veel meer gegevens over jezelf kwijt! Omschrijf jezelf, je stijl en alles wat je over jezelf kwijt wilt. Hoe specifieker, hoe beter. Kopers vinden het erg interessant om meer te weten te komen over de maker en het verhaal achter ‘hun’ aankoop! Je kunt ook meerdere websites in je profiel opnemen. Bijvoorbeeld je Facebookpagina, je blog, je persoonlijke websites. Hierdoor kan de bezoeker niet alleen meer informatie over jou terug vinden, het komt ook vertrouwelijk over.

Ja dat kan. In het dashboard onder persoonlijke gegevens kun je bij voor- en achternaam gewoon jouw gegevens gebruiken, en onder “Shop informatie” kun je een aparte naamgeving gebruiken:

Standaard is je shopnaam gewoon de combinatie van je voor- en achternaam.

Hierbij wat tips die je op weg kunnen helpen bij het maken van een profielfoto;

  1. Maak jezelf menselijk online. Klanten vinden het leuk om jou te zien en een gezicht te hebben achter het kunstwerk dat zij van je kopen.
  2. Maak jezelf herkenbaar! Niet alleen als persoon, maar ook met jouw stijl van kunst.
  3. Maak een duidelijke foto. Op events ontmoet je bijvoorbeeld mensen. Die zoeken je achteraf op om een connectie te maken. Met een foto weten ze direct dat ze bij de juiste persoon zijn.
  4. Houd de achtergrond rustig. Houd deze daarom neutraal of maak de achtergrond wazig.
  5. Bedenk wat je wil uitstralen: Wil je het liefst serieus of wat meer open op je foto staan?
  6. Maak het niet te druk. Een profielfoto is klein, dus zorg dat je zelf het hoofdonderwerp bent van de foto!
  7. Denk aan de beeldverhouding. Profielfoto's zijn vierkant. Houd dus rekening met deze beeldverhouding bij het maken van de foto.

Een omschrijving is erg belangrijk voor bij een profiel. Klanten zijn erg benieuwd wie jij bent en van wie zij een werk bestellen. Vertel dus iets over jezelf en wij helpen je graag een handje met een goede omschrijving. Hierbij wat tips die je op weg kunnen helpen;

  1. Vertel iets over jezelf! Wie ben jij, waar kom je vandaan en wat is je achtergrond?
  2. Wat voor kunst maak jij en hoe ben jij hierop gekomen? Heb je een opleiding gedaan of heb je jouw kunst jezelf aangeleerd?
  3. Wat inspireert jou om kunst te maken? Ga je naar buiten, lees je boeken of haal je inspiratie uit andere beeldmakers?
  4. Begin je tekst met iets spannends, waardoor klanten door willen lezen. Heb je een bijvoorbeeld een prijs gewonnen? Of een expositie gehouden, een gedicht of een quote wat je heel mooi vind.
  5. Schrijf een verhaal over jezelf in derde persoon als je serieus en professioneel wilt overkomen. Wil je open en persoonlijk overkomen? Schrijf dan een verhaal vanuit de eerste persoon.
  6. Kort maar krachtig! Maak het verhaal niet te lang. Voorkom dat mensen afhaken bij je omschrijving.
  7. Als jouw werk humoristisch is, mag deze humor best terugkomen in je tekst.

Staat je vraag er niet tussen?

Ga naar het forum en stel je vraag! Onder de duizenden beeldmakers is er altijd wel iemand die online is en het antwoord weet. Wil je nog meer informatie? Laat je inspireren door onze tips & tricks blog.

Bezoek het forum Bekijk alle veelgestelde vragen Bekijk de Tips & tricks blog

Het forum is een gesloten groep en alleen toegankelijk voor beeldmakers. Wanneer je bent ingelogd kun je het forum bezoeken.

Categorieën

Verdienmodel

Hoe verkopen werkt

Het verdienmodel uitgelegd

Opbouw verkoopprijs

Ontdek meer

Uploadeisen

Beeldkwaliteit

Technische eisen

Handige checklists

Ontdek meer

Juridische zaken

Belangrijke termen

Notice and Takedown procedure

Claim of NTD ontvangen?

Ontdek meer

Jouw shop

Account

Dashboard

Profiel

Ontdek meer

Zoekmachine & Tags

Werk beheren

Tags en tagging systeem

Vindbaarheid

Ontdek meer

Marketing

Marketing

Tools

Tips

Ontdek meer