De macrokunst van Marjolijn van den Berg
Minimalistisch & Rustgevend
In mijn vorige blog vertelde ik jullie er al over: jouw werk promoten via social media is een goede manier om je Werk aan de Muur shop te laten groeien. Maar hoe doe je dat nu precies? Ik merk dat veel beeldmakers het lastig vinden om zichzelf te positioneren op social media, en om hun werk in de spotlight te zetten op een manier die niet te ‘pusherig’ overkomt. Vandaag geef ik je drie tips om hier beter in te worden. Zo maak óf verbeter jij jouw persoonlijke social media strategie.
Zorg dat de basis goed is. Op een social media platform (zoals Instagram) heb je maar een paar seconden om indruk te maken op een potentiële volger en klant, dus zorg dat snel duidelijk is wie jij bent, wat je doet en waarom. Op Instagram kun je dit doen met behulp van je bio, jouw profielfoto, de stijl van je feed én de hoogtepunten. Ook platformen als Facebook, LinkedIn en Pinterest bieden plek aan dit soort info.
Jouw profiel op een socialmediakanaal is een soort minisite. Het is je visitekaartje. En wanneer dat klopt, dan kan jouw ideale klant niets anders dan jou volgen, wanneer ze op jouw profiel terecht komt.
Waardevolle content is key! oftewel: super belangrijk. Deel bijvoorbeeld content waardoor jouw volgers jou beter leren kennen, waardoor je een gun factor opbouwt en mensen liever van jou kopen dan van een ander die ze minder goed kennen. Mensen kopen echt het liefst van mensen, en als jij jouw persoonlijkheid en een stukje van je leven wil en durft te delen: creëer je een enorme voorsprong.
Daarnaast zou het mooi zijn om ook content te delen die mensen iets leert, of waarmee je ze inspireert. Rondom jouw Werk aan de Muur beelden en producten kun je dan denken aan: tips voor het kiezen van een locatie voor een werk. Of: mensen juist begeleiden met het kiezen van een werk. Ook rondom het thema waarbinnen jij beeld creëert (fotografie, digital art, illustraties, reizen, steden, natuur, etc.) kun je informatie en inspiratie delen.
Wees bovendien ook hier weer consistent. Kies voor een ritme van posten dat je langdurig kunt volhouden.
Je loopt een feestje toch ook niet zo maar binnen en roept: ik heb dit geweldige product dat jij móet hebben? Of nou ja: dat denk ik niet. Ik moet zeggen dat ik als introvert niet super veel op feestjes kom en al helemaal geen dingen roep, maar het lijkt me wat onbeschoft ;-).
Waarom doen we dat dan wel op Instagram? Waarom gaan we er daar wel vanuit dat iedereen luistert als je verkoopt zonder dat daar ook maar enige waardevolle informatie aan vooraf is gegaan? Juist…. dat is dus niet de manier. Als mensen reageren, ga het gesprek dan ook aan. Reageer op alle comments, wees geïnteresseerd in je volgers. Beantwoord je DM. Gebruik sociale media waar het voor bedoelt, is: om in gesprek te gaan. Zowel je volgers als het algoritme nemen dit in dank af.
Tijd voor actie! Met deze 3 tips maak of verbeter je jouw persoonlijke social media strategie en ga je uiteindelijk écht jouw werk kunnen verkopen via een platform als Instagram.
Hopelijk heeft Raisa je met dit blog ook alvast wat ideeën meegegeven over wát je precies kunt posten om je volgers enthousiast maken over jou als beeldmaker, en op te warmen richting verkopen van jouw werk. Wil je nog meer ideeën ontvangen rondom het maken van waardevolle content op social media?
Check dan haar lijst met social media ideeën. of volg Raisa op Instagram om een beetje af te kijken.
Cookies
Om je beter te kunnen helpen en je een gepersonaliseerde ervaring te bieden, gebruiken we cookies. Naast de noodzakelijke cookies die de site draaiende houden, gebruiken we ook analytische cookies om de site-ervaring te verbeteren. We gebruiken ook cookies om gepersonaliseerde advertenties en content op onze website en daarbuiten te laten zien. Wil je meer weten? Lees ons cookiebeleid hier. Wil je de site gebruiken zoals deze bedoeld is? Dan vragen wij je om ons hier toestemming voor te geven. Je kan ze ook weigeren. We zetten dan alleen de essentiële en analytische cookies voor je aan. Je kan je keuze altijd aanpassen via de cookie-instellingen.
AccepterenIllustratie door Andreas Magnusson
Wat is de levertijd?
Bij Werk aan de Muur geen massaproductie en voorraden, maar op maat gemaakte kunstwerken. Jouw werk wordt met passie gemaakt door echte vakmensen en is gemiddeld gezien na 7 werkdagen klaar om te worden verzonden. Je kunt je werk(en) binnen 7-9 werkdagen in huis verwachten. Nadat je je bestelling hebt geplaatst ontvang je informatie rondom de exacte leverdag.
Wil je de bestelling voor een bepaalde tijd als cadeau geven? Dan kunnen we een digitale cadeaubon voor je maken met daarop het werk dat je hebt besteld, zodat jij niet met lege handen staat! Wil je hier gebruik van maken? Stuur ons een mailtje!
Hoe wordt het pakket verstuurd?
Wij werken samen met verschillende vervoerders, namelijk Packs, DHL, DGO en Postnl. Ook kunnen er koeriers ingezet worden voor grote of kwetsbare pakketten.
Canvas, aluminium, HD Metal, acrylglas en ingelijste werken worden stevig verpakt in plastic bubbelwrap en karton. Behang en posters worden in stevige kokers verzonden.
Een koerier komt het pakket bij ons ophalen en brengt het werk naar een depot waar het meestal nog een nachtje blijft slapen. De dag nadat het is opgehaald wordt het bij jou thuis of op kantoor gebracht. We werken met koeriersdiensten die gespecialiseerd zijn om met kwetsbare pakketten om te gaan, dus dat zit wel goed.
Ben je niet thuis? Dan kun je vaak via de Track & Trace een nieuwe afspraak inplannen.Natuurlijk kan er altijd iets gebeuren tijdens een verzending. Is je pakket toch beschadigd tijdens transport? Dan vinden wij dat natuurlijk erg vervelend. Maak een foto van het hele werk, van de beschadiging, van de volledige verpakking en een foto van het verzendetiket. Mail deze foto’s naar ons en wij lossen dit dan snel en correct op.
Ik heb een spoedje. Kan dat?
We kijken graag wat we voor je kunnen doen. Vul dit aanvraagformulier in en we komen z.s.m. bij je terug!
Wat is de levertijd?
Bij Werk aan de Muur geen massaproductie en voorraden, maar op maat gemaakte kunstwerken. Jouw werk wordt met passie gemaakt door echte vakmensen en is gemiddeld gezien na 7 werkdagen klaar om te worden verzonden. Je kunt je werk(en) binnen 7-9 werkdagen in huis verwachten. Nadat je je bestelling hebt geplaatst ontvang je informatie rondom de exacte leverdag.
Wil je de bestelling voor een bepaalde tijd als cadeau geven? Dan kunnen we een digitale cadeaubon voor je maken met daarop het werk dat je hebt besteld, zodat jij niet met lege handen staat! Wil je hier gebruik van maken? Stuur ons een mailtje!
Hoe wordt het pakket verstuurd?
Wij werken samen met verschillende vervoerders, namelijk Packs, DHL, DGO en Postnl. Ook kunnen er koeriers ingezet worden voor grote of kwetsbare pakketten.
Canvas, aluminium, HD Metal, acrylglas en ingelijste werken worden stevig verpakt in plastic bubbelwrap en karton. Behang en posters worden in stevige kokers verzonden.
Een koerier komt het pakket bij ons ophalen en brengt het werk naar een depot waar het meestal nog een nachtje blijft slapen. De dag nadat het is opgehaald wordt het bij jou thuis of op kantoor gebracht. We werken met koeriersdiensten die gespecialiseerd zijn om met kwetsbare pakketten om te gaan, dus dat zit wel goed.
Ben je niet thuis? Dan kun je vaak via de Track & Trace een nieuwe afspraak inplannen.Natuurlijk kan er altijd iets gebeuren tijdens een verzending. Is je pakket toch beschadigd tijdens transport? Dan vinden wij dat natuurlijk erg vervelend. Maak een foto van het hele werk, van de beschadiging, van de volledige verpakking en een foto van het verzendetiket. Mail deze foto’s naar ons en wij lossen dit dan snel en correct op.
Ik heb een spoedje. Kan dat?
We kijken graag wat we voor je kunnen doen. Vul dit aanvraagformulier in en we komen z.s.m. bij je terug!
Heb je een andere vraag? Onze klantenservice zit voor je klaar!
Geef een cadeaubon! Je kiest zelf de waarde en wij sturen een mooie bon naar je toe!

Het werk is toegevoegd aan je favorietenlijstje!
Je vindt je favoriete werken gemakkelijk terug door bovenaan de website op het hartje te klikken.
Wil je je favorieten voor meer dan 30 dagen bewaren en bekijken op andere apparaten of browsers? Dan is het handig om een account aan te maken. Zo kun je je favorieten eenvoudig terugvinden door in te loggen. Ook kun je je favorieten met één klik delen met je partner, vrienden of collega's.